Zveřejněné dokumenty určují, že zájemci mohou posílat nabídky do soutěže o stavbu více než 27 kilometrů „pětatřicítky“ do 14. srpna. V ten den vyprší lhůta pro podání nabídek na oba úseky.
O něco levnější má být první z nich, který povede z Opatovic do Časů. Předpokládaná odhadní cena činí 4,64 miliardy korun. Na druhém úseku z Časů do Ostrova mají být stavební práce ještě o zhruba 330 milionů dražší.
O vypsanou zakázku ale mohou usilovat pouze zájemci, kteří se přihlásili do tendru v prvním kole.
„Všechny firmy splnily podmínky, žádná nebyla vyloučená. Nyní vybízíme zhotovitele, aby nám předložili cenové nabídky. Naší snahou bude vybrat vítěze do konce září, ale o zakázku se uchází řada zahraničních firem. Jim musíme v souladu ze zákonem prodlužovat minimální lhůty. To se v průběhu soutěže může stát,“ připustil šéf pardubické pobočky ŘSD Bohumil Vebr.
Kromě prodlužování termínů pak nelze vyloučit, že se proti výsledku tendru neodvolá některý z neúspěšných uchazečů.
Mezi čtrnácti z nich jsou tradiční stavební firmy, jako Eurovia, Strabag, Alpine Bau, Hochtief, Swietelsky, M-Silnice, Metrostav či pardubická firma Chládek a Tintěra. Tyto společnosti usilují o přidělení zakázky většinou ve sdružení se zahraničními firmami (více čtěte zde).