Na kole přes přechod. Chování, které někteří cyklisté považují za běžné, chce

Na kole přes přechod. Chování, které někteří cyklisté považují za běžné, chce nový ředitel městské policie změnit. Foto: Radek Kalhous, MAFRA

Chceme méně nehod, hájí hon na pardubické cyklisty ředitel strážníků

  • 56
Nový ředitel pardubické městské policie Rostislav Hübl vstoupil do úřadu akcí, která se mnoha lidem nelíbí. Strážníci se zaměřili na cyklisty, kteří údajně ohrožují provoz i zdraví lidí. Ředitel to nepopírá.

Masivní zátah na cyklisty. Tak nějak definují někteří lidé jezdící po Pardubicích na kole první akci nového ředitele městské policie Rostislava Hübla.

"Je to obyčejná buzerace. Místo toho, aby se starali o to, co mají, honili zloděje a výtržníky, honěj cyklisty a dávají jim pokuty kvůli tomu, že jedou po chodníku. Nějaké cyklostezky po městě sice jsou, ale kudy mají ty lidi jezdit, když tam cyklostezka chybí?" ptá se Pavel Šmíd ze sídliště Dubina, který jezdí na bicyklu do centra města do práce.

Po prvním měsíci ve funkci ředitel Hübl tažení proti cyklistům kupodivu nepopírá.

Nebezpeční jsou cyklisté hlavně na přechodech

"Rád bych ale tohle tvrzení upřesnil a uvedl na pravou míru. Je pravda, že strážníci skutečně věnují zvýšenou pozornost nebezpečným cyklistům. A dovolím si zdůraznit slovo nebezpečným," hájí své lidi ředitel.

Mezi ony nebezpečné cyklisty městští strážníci počítají zejména ty, kteří jezdí na kolech po přechodech pro pěší.

"A mnohdy je to takovou rychlostí, že ohrožují nejen sebe, ale i chodce a ostatní účastníky silničního provozu. Řidiče automobilů a motocyklů," dodává ředitel.

Strážníci se zvýšenou pozorností cyklistům podle něj snaží výrazně snížit počet dopravních nehod, které cyklisté údajně způsobují.

"Něco jiného je, když cyklista jede v klidu a pomalu třeba i po chodníku, anebo když se vřítí na přechod, kde má sestoupit a přes zebru projít pěšky," říká Hübl. Dodává přitom, že strážníci cyklisty za jízdu na chodníku nepokutují.

"U těch se většinou spokojíme s domluvou a jako přestupek většinou opravdu hodnotíme jenom lidi, kteří ohrožují okolní provoz. Nejen na přechodech samozřejmě," vyvrací tvrzení stěžovatelů ředitel.

Chodci podporují přistřihnutí křídel cyklistům

Se sankcemi proti cyklistům souhlasí důchodce Jiří Just. "Ono už bylo na čase, aby těm mladejm kolistům někdo přistřihnul křidýlka. Člověk kolikrát aby se bál jít po chodníku, aby ho nějakej moula nesrazil," podporuje snahu strážníků Just.

"Kdyby měšťáci flastrovali jenom ty, co dělají zmatky na přechodech nebo jezdí jako čuňata po chodníku, tak s tím souhlasím. Když ale buzerujou každýho, kdo jede po chodníku, tak je to podle mě opravdu blbost," dodává cyklista Šmíd.

Některým lidem se nelíbí, když podle nich Rostislav Hübl při nástupu na post ředitele sliboval, že se výrazně změní poměr mezi počtem řešených přestupků v dopravě a ve veřejném pořádku.

Jen vloni strážníci řešili 3 818 přestupků proti veřejnému pořádku a 14 573 přestupků v dopravě. Nespokojenci přitom poukazují, že prvním velkým krokem je opět dopravní akce. Navíc proti cyklistům.

"Ona to není tak docela pravda. Už jsem se setkal s několika starosty městských obvodů a domluvil se s nimi, že budu pravidelně chodit na zasedání jednotlivých zastupitelstev, abych se dozvěděl, co lidi opravdu trápí," hájí se ředitel strážníků Hübl.

Jeho slova potvrdil starosta třetího pardubického obvodu Vítězslav Štěpánek, který si mimo jiné myslí, že hon na cyklisty by se měl omezit skutečně jen na ty, kteří ohrožují své okolí.