Železničáři budují lepší spojení mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Stavbu...

Železničáři budují lepší spojení mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Stavbu zatím provázejí výluky. | foto: Tomáš Kubelka

Stavba druhé koleje omezí vlaky z Pardubic na Hradec až do listopadu

  • 9
Občas vlak nahradí autobus. Jindy se zase souprava po kolejích sotva vleče. Stavba druhé železniční koleje mezi Pardubicemi a Hradcem Králové bude cestující brzdit ještě několik měsíců. Hotovo by mělo být letos v listopadu.

Na části železniční trati Pardubice - Hradec Králové se pasažéři v posledních týdnech už mohou svést po nově položené koleji. Ten rozdíl pozná každý. Souprava jede bez zbytečných otřesů a hlavně mnohem méně hlučně.

Zatím však stavba za téměř 800 milionů korun nekončí. V úseku Stéblová - Opatovice nad Labem budou dělníci operovat ještě několik měsíců a jejich činnost budou doplňovat nepopulární výluky.

„Od 25. července brzy ráno do 10. srpna potrvá výluka traťové koleje směr Stéblová v Opatovicích. Pro cestující to tedy znamená, že budou muset použít náhradní autobusovou dopravu,“ uvedl Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Momentálně se nejvíce pracuje právě v okolí Opatovic. Tam vyroste i zbrusu nová stanice. „Zhruba jeden kilometr směrem na Pardubice postavíme novou zastávku Opatovice nad Labem tak, aby byla blíže centru obce a místní části Pohřebačka,“ řekl Milan Svatoň, projektový manažer ze společnosti Skanska.

Dvojkolejka z Pardubic do Hradce Králové

Do letošního listopadu se bude druhá kolej budovat na osm kilometrů dlouhém úseku mezi Stéblovou a Opatovicemi. Momentálně jsou stavbaři na úseku Opatovice - Pohřebačka. Vedle stavby nové koleje se opravuje ta původní a buduje se nová stanice právě v Pohřebačce. Se stavbou souvisí i oprava mostků, přejezdů, zabezpečovacích zařízení nebo nástupišť. Práce se neobejdou bez dalších výluk. Stavba celkem vyjde na 770 milionů korun a provádí ji firma Skanska. Až skončí, vlaky budou moci jezdit v úseku rychlostí 160 km/h.

Navíc Správa železniční dopravní cesty využila výluky i k dalším nutným opravám stávající koleje a jejího okolí.

„Opravujeme mosty, propustky, přejezdy, nástupiště nebo osvětlení a trakční vedení,“ řekl llliaš s tím, že by stavba měla skončit na začátku listopadu. „Na listopad jsou naplánovány krátkodobé výluky na finální práce,“ dodal.

V plánech je položení i druhé koleje mezi Stéblovou a Pardubicemi a také mezi Opatovicemi a Hradcem Králové. SŽDC prý už připravuje začátek obou staveb. Bez nich je podle krajského radního pro dopravu Jaromíra Duška stávající zdvojkolejnění na osmi kilometrovém úseku vlastně zbytečné.

„Kdybych měl hodnotit stavbu samotnou a nedoufal bych, že na ni navážou další, její přínos se blíží nule,“ uvedl Jaromír Dušek.