Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Uzavírka u Parama přiškrtí Pardubice. Omezí MHD, kamiony pošle do Chrudimi

  16:21aktualizováno  16:21
V pátek naposledy mohou tisíce řidičů mířících od Přelouče, pardubických částí Svítkov, Starých Čívic či od sídliště Dukla odbočit na Hradec Králové přes nadjezd poblíž dostihového závodiště. V sobotu už by se v místě stávající rampy u silnice I/37 brodili skrze staveniště.

Na pardubické křižovatce u Parama potrvá od soboty do konce prázdnin nepříjemné omezení dopravy. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Jedna z nejdůležitějších pardubických křižovatek se na dva měsíce zavírá. Kvůli stavbě kruhového objezdu u Parama se zkomplikuje průjezd městem. Vyhlídky na menší problémy ale dává provizorní sjezd.

Silničáři mají vše připravené k tomu, aby úderem sobotního rána začali pracovat na přestavbě „téčkové“ křižovatky, která definitivně přestane fungovat. Místo ní vznikne velký kruhový objezd o průměru 40 metrů. Kanalizační trubky i betonové skruže jasně napovídají, že asfaltová silnice půjde rychle pryč a zahájí se práce na přeložkách inženýrských sítí.

Fotogalerie

„Vše kolem je hotové. Okamžitě se začne frézovat stávající povrch komunikace. Práce budou probíhat každý den,“ říká Stanislav Král z úseku výstavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Jak velké potíže uzavírka v pardubické dopravě způsobí, je otázka. Plynulejší průjezd se dá paradoxně čekat právě v místě bývalé světelné křižovatky pod nadjezdem. Jelikož odtud nebude možné odbočit, nevytvoří řidiči ve směru od Hradce dvě řady, jako tomu pravidelně bývalo při čekání na odbočení. Od Hradce na Chrudim i v opačném směru se tedy projede bez čekání či obav o zrcátka.

Řidiče mířící od Přelouče na Hradec nasměrují cedule na objízdnou trasu. Ta je stanovená pro osobní auta dvěma způsoby. Kdo bude chtít jet do centra, toho navedou značky přes ulice Lexova, Kpt. Nálepky, Demokratické mládeže a Jana Palacha. Silničáři tak chtějí předejít kolonám na příjezdu od dopravního podniku v ulici Teplého, které se zde běžně tvoří. Podle šéfa společnosti Tomáše Pelikána by ale ke zhuštění provozu dojít nemělo.

„Komplikace neočekávám. Spoléhám, že když se zavře sjezd, tak nahoru nebude moci nikdo vyjet, a tudíž směrem k nám ani odbočit. To by mohlo situaci pomoci,“ míní Pelikán.

Šoféři kamionů si zajedou 27 kilometrů

Druhou možností je cesta ze Starých Čívic přes Staré Jesenčany a Starý Máteřov. V tom případě vyjedou řidiči na světelné křižovatce u Dražkovic a průjezdu centrem se zcela vyhnou.

Pro kamiony je objížďka vedena z Čívic směrem na Heřmanův Městec a Chrudim, kudy nákladní auta pojedou přes centrum města a poté se napojí na obchvat. Než se šoféři objeví zpět u Parama, zajedou si 27 kilometrů.

Další plánované uzavírky

Hlinsko - od soboty do pondělí se zcela uzavře světelná křižovatka silnic I/34 a II/343 a také úsek silnice I/34 u městského úřadu na Poděbradově náměstí.

Litomyšl - dnes začne uzavírka kruhového objezdu na silnici I/35 u hotelu Dalibor. Objízdná trasa povede ulicí Na Lánech. Uzavírka skončí na konci prázdnin.

Trhová Kamenice - od pondělí do 16. září bude částečně uzavřena silnice I/37 obce směrem na Ždírec nad Doubravou. Provoz bude veden v celém úseku stavby obousměrně po staveništi po volné polovině vozovky a bude řízen kyvadlově přechodným dopravním značením.

Nadšení z vedení objížďky pochopitelně nepanuje ani v samotné Chrudimi. „Ale půjde o prázdninový provoz, musíme to vydržet,“ uvedl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček.

S omezením musí počítat i cestující v pardubické MHD. Kolem Parama vede celkem pět linek, které musí na prázdniny změnit trasu. Opatření se týká spojů č. 8, 10, 15, 23 a 88.

Přesnou úpravu tras najdou cestující na webu dopravního podniku či na vylepených letácích ve vozech MHD. Rozmělnění provozu v centru se silničáři snaží docílit pomocí nově vytvořeného sjezdu k vlakovému nádraží na mimoúrovňové křižovatce Palackého. Jelikož je zatáčka poměrně prudká a navíc vede z kopce, vyžádá si průjezd potřebné dopravní omezení.

„Rychlost tam bude snížena na 30 kilometrů za hodinu. Vypadá to zúženě, tudíž by to řidiče mělo i psychologicky zpomalovat,“ dodává Král.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.