Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opuštěné nádraží v Ústí zkusí koupit jeho zachránci včetně Sommerové

  11:39aktualizováno  11:39
Nevyužívaná nádražní budova v Ústí nad Orlicí může brzy změnit majitele. Opuštěný objekt nabízejí České dráhy k prodeji. O koupi uvažují lidé, kteří nádraží zachránili před demolicí. Je mezi nimi i režisérka Olga Sommerová.

Budova starého nádraží v Ústí nad Orlicí, která čeká na budoucí využití. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Stará nádražní budova v Ústí nad Orlicí měla být při přestavbě koridoru původně zbořena. Občanské sdružení Nádraží nedáme sice před lety zabránilo demolici, ale stavba prohlášená za kulturní památku zůstala po dokončení nového nádraží stát prázdná a bez využití uprostřed kolejí. Teď se zdá, že by příběh boje o jednu starou budovu nemusel mít špatný konec. České dráhy objekt prodávají a aktivisté, kteří památku zachránili, mají zájem.

„O budovu před časem projevil zájem potenciální kupec, proto České dráhy v souladu s vnitřními směrnicemi zveřejnily nabídku na svém realitním webu a následně vyhlásily výběrové řízení, které na tomto webu bude dalších 30 dnů, aby se mohli přihlásit všichni potenciální zájemci,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklík.

Jedním z uchazečů o koupi by mohla být společnost Oustecké nádraží s. r. o., která vznikla teprve koncem října, její základní kapitál čtyř společníků činí pouhých tisíc korun. Společnost zastupují tři jednatelé. Jedním z nich je režisérka Olga Sommerová, která patřila k lidem, kteří bojovali proti plánované demolici.

„Naší snahou bude nádraží koupit. Může se ale stát, že za to bude chtít někdo dát více peněz, ale to v tuto chvíli nevíme,“ uvedl další z jednatelů Pavel Prchal, který naznačuje, co by spolu s dalšími společníky v budově případně rád provozoval.

„Ve spodní části bychom si představovali restauraci či kavárnu. Účel budovy by byl podobný jako v době, než ji České dráhy zrušily. V horních patrech se nachází řada prostor, které by se daly využít jako byty či ubytovna. Nějaká firma by tam mohla mít i kanceláře, možnosti jsou široké,“ prohlásil Prchal, který by nechtěl, aby se bývalé nádraží stalo ruinou podobně jako na dalších místech. Zároveň však společníci potvrzují, že částku nutnou k nákupu zatím nemají a peníze teprve shánějí.

Potenciální kupci mohou nabídky podat ještě déle než týden. Lhůta vyprší 12. listopadu v pravé poledne. Hlavním kritériem pro prodej budovy s celkovou plochou vnitřních prostor o rozloze téměř 1 790 metrů čtverečních je cena. Minimální nabídku ČD stanovily na milion a čtyři sta tisíc korun.

K objektům se nedostane žádné vozidlo

Jak je patrné z doplňujících informací k prodeji, tak se případní budoucí vlastníci budou muset vypořádat s řadou komplikací. Vzhledem ke své stávající poloze nemá budova dokončená v roce 1874 přístup pro motorová vozidla a jediný přejezd vedoucí k budově mohou využívat jen hasiči či záchranáři. Dráhy upozorňují, že přejezd nebude zkolaudován pro účely přístupu veřejnými dopravními prostředky.

Možné zájemce by mohlo odradit i to, že na rekonstrukci prázdné vícepatrové budovy s podkrovím bude nutné sehnat hodně peněz.

„Je opuštěná a bez využití ze strany vlastníka i Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Opravila se fasáda, střecha a další klempířské prvky. Byly to jen kosmetické úpravy. Do objektu nezatéká, což je nejdůležitější. Proběhly základní práce, po kterých mohla být budova zakonzervována bez toho, aby nadále chátrala,“ popsal současný stav objektu starosta Ústí nad Orlicí Petr Hájek.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.