Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Splavnění Labe žije, dvě koleje z Pardubic do Hradce už ne

  8:51aktualizováno  8:51
Ministerstvo dopravy si při hledání staveb, na kterých lze v budoucnu ušetřit, vyhlédlo další oběť. Stane se jí plánovaná dvoukolejka z Pardubic do Hradce. Podle ministerstva je zbytečná. Ekology kritizované splavnění Labe chce resort naopak podpořit.
Z Pardubic do Hradce Králové budou vlaky dál jezdit jen po jedné koleji. Ilustrační foto

Z Pardubic do Hradce Králové budou vlaky dál jezdit jen po jedné koleji. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Ministr dopravy Vít Bárta na návštěvě v Královéhradeckém krajiPlán na výstavbu kanálu u Přelouče si dala vláda do programového prohlášení a ministr dopravy Vít Bárta při páteční návštěvě kraje mluvil tak, že to myslí smrtelně vážně.

"Nechceme rezignovat na to dostat nákladní přepravu na železnici a na vodu. Splavnění Labe je pro občany stejné řešení jako obchvaty měst. Omezit nákladní silniční přepravu je pro nás jasnou strategickou prioritou," řekl Bárta. (více o stavbě silničních obchvatů čtěte zde)

Ivo Toman"Můj úkol je posunout tuhle papírovou válku dopředu. Na prvním místě je Děčín, na druhém Přelouč a pak Pardubice," řekl náměstek ministra a bývalý hejtman Pardubického kraje Ivo Toman, který má lodní dopravu na starosti.

Ministr dopravy nedávno získal do svého týmu Miroslava Patrika z ekologického hnutí Děti Země. Ten by teoreticky mohl uklidnit dlouhotrvající boj mezi Ředitelstvím vodních cest a nespokojenými ekologickými sdruženími, které stavbě kanálu na Labi u Přelouče již několik let brání.

S kanálem u Slavíkových ostrovů (červená) počítá projekt na splavnění Labe až do Pardubic (modrá).

Nedávno tři z nich napadly výjimku, která dovoluje stavět kanál v lokalitě Slavíkových ostrovů u Přelouče. Žijí tam chráněné druhy rostlin a živočichů, například kolonie motýlů modrásků. (více o sporu čtěte zde)

Peníze na druhou kolej Bárta nedá

Ne ve všem však ministr dopravy krajským politikům vyhověl. O zdvoukolejnění trasy mezi Hradcem Králové a Pardubicemi nechtěl ani slyšet.

Tisková konference po Grémiu pro přestavbu ŽUB - projekt Europoint. Na snímku Jan Komárek, generální ředitel Správy železničních dopravních cest"Ministr s touto stavbou nepočítá. Kdyby se ale peníze na stavbu objevily, jsme připraveni," řekl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek. Správce železnice kvůli tomu požádal o prodloužení územního rozhodnutí.

Práce na hlavním koridoru mezi Českou Třebovou a Prahou však pokračovat budou. Začne se modernizovat průjezd Ústím nad Orlicí.

"Se starou budovou se počítá. Její využití nyní řešíme s ministerstvem dopravy," dodal Komárek.

Za zachování nádražních domků, které stojí na ostrově mezi dvěma kolejišti, se bili místní lidé. Českým drahám rozhodnutí novou budovu nestavět a starou nebourat nelíbí.

"Nadále budou lidé skákat z vlaku na nízké perony. Je to koridorová trať, ale stanice tam funguje jako na lokálce," komentoval nedávno stav nádraží mluvčí drah Petr Šťáhlavský. (více o sporu o Ústí se dozvíte zde)





Hlavní zprávy

U4P s.r.o. - Sébastien Malina
Retenční specialista/specialistka

U4P s.r.o. - Sébastien Malina
Pardubický kraj
nabízený plat: 25 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.