Při výstavbě téměř šestikilometrového úseku obchvatu od Medlešic po výpadovku I/17 na Vysoké Mýto dostaly přilehlé silnice nižších tříd zabrat.
Silničáři se proto pustili do série nutných oprav, které v minulých dnech dokončili. Celkem se rekonstrukce týkala pěti silnic, jež sloužily buď jako objízdné trasy, či po nich stavbaři přepravovali materiál potřebný ke stavbě.
„Ředitelství silnic a dálnic na opravy těchto silnic vyčlenilo finanční prostředky ve výši 24 milionů korun. Šetření však ukázalo, že na kvalitnější a souvislou opravu všech úseků tato částka bohužel nestačí,“ uvedl hejtman kraje Martin Netolický.
Kraj proto vyčlenil ze svého rozpočtu dalších 12 milionů korun.
„Jedná se o silnice III. třídy, tedy ve vlastnictví Pardubického kraje. Bylo by od nás velmi nerozumné, kdybychom se o vlastní majetek nepostarali,“ komentoval rozhodnutí samosprávy radní pro dopravu Jaromír Dušek.
Pracovníci Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS PK) opravili s pomocí své techniky například úsek silnice III/3408 od autobusové zastávky po zástavbu v obci Tuněchody. Nový povrch dostala i spojnice mezi Topolem a Kočím. Upravena byla i cesta přes Vestec. Jako poslední se na řadu dostala oprava silnice od nové okružní křižovatky Chrudim - sever směrem na Ostřešany.
„Tuto opravu přivítali zejména řidiči, jedoucí do Pardubic přes Nemošice a Ostřešany,“ konstatoval šéf cestářů Miroslav Němec
S opravami za spolupráce státu a kraje se počítá i po dostavbě zbývajícího úseku obchvatu na silnici I/37, který vyústí za Slatiňanami.
Zatímco „okresky“ u Chrudimi už jsou plně funkční, tak opravy nadále pokračují na hlavních tazích. S téměř každodenními kolonami kvůli výměně asfaltového povrchu musí motoristé počítat na silnici I/35 u Holic, Jaroslavi a za Litomyšlí směrem na Janov. Do konce pracovního týdne pak potrvá i uzavírka „pětatřicítky“ přes železniční přejezd ve Vysokém Mýtě.