Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kolem Chrudimi se jezdí lépe, silničáři opravili „okresky“ u obchvatu

  10:46aktualizováno  10:46
První část obchvatu Chrudimi je v provozu bezmála devět měsíců. Zatímco jízda po nové silnici je komfortní, tak podobné pocity si zdaleka neužívali řidiči, kteří vyrazili na okolní komunikace. Ty se už ale také dočkaly nových „koberců“.

Lepší povrch mají nyní i silnice v okolí chrudimského obchvatu. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Při výstavbě téměř šestikilometrového úseku obchvatu od Medlešic po výpadovku I/17 na Vysoké Mýto dostaly přilehlé silnice nižších tříd zabrat.

Silničáři se proto pustili do série nutných oprav, které v minulých dnech dokončili. Celkem se rekonstrukce týkala pěti silnic, jež sloužily buď jako objízdné trasy, či po nich stavbaři přepravovali materiál potřebný ke stavbě.

„Ředitelství silnic a dálnic na opravy těchto silnic vyčlenilo finanční prostředky ve výši 24 milionů korun. Šetření však ukázalo, že na kvalitnější a souvislou opravu všech úseků tato částka bohužel nestačí,“ uvedl hejtman kraje Martin Netolický.

Kraj proto vyčlenil ze svého rozpočtu dalších 12 milionů korun.

„Jedná se o silnice III. třídy, tedy ve vlastnictví Pardubického kraje. Bylo by od nás velmi nerozumné, kdybychom se o vlastní majetek nepostarali,“ komentoval rozhodnutí samosprávy radní pro dopravu Jaromír Dušek.

Pracovníci Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS PK) opravili s pomocí své techniky například úsek silnice III/3408 od autobusové zastávky po zástavbu v obci Tuněchody. Nový povrch dostala i spojnice mezi Topolem a Kočím. Upravena byla i cesta přes Vestec. Jako poslední se na řadu dostala oprava silnice od nové okružní křižovatky Chrudim - sever směrem na Ostřešany.

„Tuto opravu přivítali zejména řidiči, jedoucí do Pardubic přes Nemošice a Ostřešany,“ konstatoval šéf cestářů Miroslav Němec

S opravami za spolupráce státu a kraje se počítá i po dostavbě zbývajícího úseku obchvatu na silnici I/37, který vyústí za Slatiňanami.

Zatímco „okresky“ u Chrudimi už jsou plně funkční, tak opravy nadále pokračují na hlavních tazích. S téměř každodenními kolonami kvůli výměně asfaltového povrchu musí motoristé počítat na silnici I/35 u Holic, Jaroslavi a za Litomyšlí směrem na Janov. Do konce pracovního týdne pak potrvá i uzavírka „pětatřicítky“ přes železniční přejezd ve Vysokém Mýtě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Takto by měl v budoucnu vypadat most přes Labe mezi Valy u Přelouče do Mělicemi.
Provizorium končí, válečný most mezi Valy a Mělicemi nahradí širší

V roce 1948 postavila americká armáda provizorní most přes Labe mezi Valy u Přelouče a Mělicemi. Provizornost nakonec vydržela 70 let. Stavba z poválečné...  celý článek

Zákazník pojal nákup paprik velmi výběrově.
Samostatně oranžové papriky v obchodě neměli. Tak je muž vytahal z balíčků

Svérázný zákazník jednoho pardubického supermarketu si vyložil pojem „samoobsluha“ příliš doslovně. A to když se rozhodl, že chce nakoupit pouze oranžové...  celý článek

Dostavba piaristické koleje v Litomyšli. Nominace na titul Stavba roku 2017 v...
Sady, kaple, domy i mosty soupeří o titul stavby posledních dvou let

V minulém ročníku Stavby roku si v laickém hlasování nejlépe vedla rozhledna Mariánka v Horní Čermné. O budoucí titul nejlepší stavba uplynulých dvou let v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.