Trať vedoucí Pardubičkami je pověstná častými nehodami. Uvedená fotografie je z vyšetřování sebevraždy ze dne 26. srpna 2010.

Trať vedoucí Pardubičkami je pověstná častými nehodami. Uvedená fotografie je z vyšetřování sebevraždy ze dne 26. srpna 2010. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Kvůli přejetému člověku v Pardubicích se zastavil železniční koridor

  • 29
O půl deváté ráno srazil vlak v Pardubicích člověka. Na více než hodinu se tak zastavila veškerá vlaková doprava na frekventované trati směrem na Českou Třebovou. Vlaky musely jet odklonem přes Hradec Králové. Kolem desáté už byla průjezdná alespoň jedna kolej

"Mohu potvrdit střet vlaku s člověkem, více informací oznámíme později," uvedla krátce po nehodě policejní mluvčí Eva Maturová. Doplnila, že vlak po střetu zůstal stát na úrovni ulice Kyjevská, další se řadí za ním.

Podle reportéra MF DNES, který byl na místě, okolnosti naznačovaly sebevraždě ženy, jeden z policistů dokonce utrousil: "Zase jeden skokan".

Po deváté hodině čekala v pardubické nádražní hale asi stovka lidí. Na tabuli svítila hodinová zpoždění a střídala se hlášení o odklonech přes Hradec Králové (14. února 2013).

Posléze však policejní mluvčí upřesnila, že se jednalo o dvaačtyřicetiletého muže a zároveň potvrdila domněnku sebevraždy. "Postavil se před vlak a čekal na náraz," dodala Maturová.

Uvedené místo v městské části Pardubičky je skutečně pověstné častými střety vlaků s lidmi, z nichž většina jsou právě sebevraždy.

Úsek mezi Pardubicemi a Kostěnicemi byl přes hodinu uzavřený v obou směrech. Podle informací Českých drah měl být původně provoz omezen asi do třinácté hodiny, nakonec byly obě koleje průjezdné pět minut po jedenácté. 

"V jednom směru jsme situaci vyřešili odklonem, v opačném směru náhradní autobusovou dopravou," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Kolem desáté už se dalo projíždět po jedné koleji.

Někteří lidé nedbali instrukcí průvodčích a sami se vydali po kolejích směrem k Pardubicím. Nevadilo jim ani, že museli procházet kolem zkrvavených pražců a částí těla, které visely zaklíněné na náraznících lokomotivy.