Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sdružení chce z historických pardubických mlýnů udělat kreativní zónu

  14:27aktualizováno  14:27
Po 101 letech končí v Pardubicích provoz Automatických mlýnů. Neformální sdružení architektů a lidí z okruhu pardubické kultury pod názvem Mlýny městu! vybízí město, aby z architektonické památky vzniklo centrum kultury, umění a vzdělávání.

Automatické mlýny, jedna z prvních realizací slavného architekta Josefa Gočára. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Sdružení poukazuje na příklady Tesly nebo továrny Prokop a synové, které po ukončení provozu už čekalo jen chátrání a devastace budov. Zároveň předkládá lidem možnost zapojit se do diskuze v internetové výzvě.

"Nejedná se o petici nebo nátlakovou akci. Je to výzva k diskuzi o mlýnech, ve které chceme ukázat rizika, že z historické památky může vzniknout brownfield nebo průmyslová zóna," řekl Ondřej Teplý z neformální iniciativy Mlýny městu!

O svých záměrech už Teplý s ostatními lidmi ze sdružení mluvil i s pardubickými radními. Majitel budovy, společnost GoodMills, totiž hodlá objekt prodat, zatím není ale jasná ani předpokládaná cena.

Fotogalerie

"Město však už nyní během našich jednání projevilo zájem a dohodli jsme se na dalších krocích, které ale zatím nebudeme zveřejňovat," dodala další členka sdružení Šárka Zahálková.

"My totiž zatím víme jen to, že majitel chce objekt prodat, cena však žádná nepadla. Proto ani nemohu říct, jestli by město mělo o Automatické mlýny zájem, mohu jen uvést, že tato varianta je stále ve hře," řekl náměstek pardubické primátorky František Brendl.

Mezitím se případným využitím jedné z dominantních budov Pardubic zabývají studenti pražské ČVUT.

"Na toto téma tam vznikají semestrální práce, jejich výsledky budeme analyzovat a prezentovat v rámci aktivit o budoucnosti Mlýnů," dodal Teplý.

Cihlová budova, která vzešla z rýsovacího pera architekta Gočára, je přitom mezi lidmi velmi populární.

Když loni v říjnu chtěli majitelé lidem ukázat vnitřní prostory provozu, vznikl v centru města takřka dopravní kolaps. Namísto předpokládaných pár desítek lidí jich dorazilo kolem pěti set. Dovnitř se pak nakonec dostala jen hrstka vybraných (více čtěte zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Isolit-Bravo, spol. s r.o. - Miloslav Žemlička
Řidič nákladního automobilu v zahraniční dopravě (TIR)

Isolit-Bravo, spol. s r.o. - Miloslav Žemlička
Pardubický kraj
nabízený plat: 20 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.