Kateřina Kadlecová šéfuje firmě USSPA v Dolní Dobrouči, která vyrábí vířivky....

Kateřina Kadlecová šéfuje firmě USSPA v Dolní Dobrouči, která vyrábí vířivky. Podle ní jsou dnes chytré, přemýšlejí za uživatele samy a umí šetřit energii. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Dědeček šéfoval textilce, vnučka v ní řídí firmu na vířivky

  • 1
Je to svět vakuového tvarování, akrylátových skořepin, zpevňujících laminátů, hadiček, trysek, křesílek a příjemně teplé bublající vody. Firma s názvem USSPA sídlí v Dolní Dobrouči a vyváží odtud vířivky a termální bazény do více než dvacítky zemí.

Před čtyřmi lety, v den svých šedesátých narozenin, předal majitel Petr Kolář vedení své firmy dceři Kateřině Kadlecové. Nyní podnik z Dolní Dobrouče na Orlickoústecku slaví dvacáté výročí založení jako největší český výrobce vířivek a termálních bazénů.

Kateřina Kadlecová, ředitelka firmy USSPA.

„Nejsme jen prodejci, ale i výrobci, máme vlastní oddělení designu a vývoje, vlastníme řadu patentů a různá i mezinárodní ocenění. A začátek jubilejního roku je pro nás obrovským předělem. Představujeme nové zásadní výrobky i novou tvář firmy, začínáme ve velkém stylu. Za první čtvrtletí máme prodáno víc jak polovinu loňského celoročního prodeje,“ říká spolumajitelka a ředitelka Kateřina Kadlecová. A při pohledu na termální bazén v zahradě showroomu dodává: „K nám se jezdí s plavkami!“

Nazýváte se „rodinnou firmou“. Můžete to upřesnit?
O nás to platí doslova. Firmu budovali moji rodiče, nyní ji vedu společně se svým manželem, marketingu se nově ujala má sestra a její manžel je už čtyři roky obchodním manažerem. Máme tady dokonce i několik dalších manželských párů či rodičů s dětmi. Navíc podnikáme v továrně bývalé textilky Hedva, v níž dělal můj děda ředitele a moje babička a maminka navrhovaly deštníkoviny.

Proč si otec zvolil k podnikání právě výrobu vířivek a domácích wellness, či jak říkáte „spa“, „spáčko“, „uspáčko“?
Ten nápad vznikl ve chvíli, kdy jsme s tátou v létě 1993 stáli po kolena ve vodě v Máchově jezeře. Vrátila jsem se právě z ročního pobytu v USA plná zážitků a s tátou jsme vymýšleli, v čem by šlo podnikat. Je otázka, jak by to teď vypadalo, kdybych řekla ten druhý nápad a ne spa. Byla to šťastná volba a jsem vděčná za vše, co následovalo.

Sice máte přes padesát zaměstnanců, ale v samotné vesnici jste až dvojkou za slavnější firmou Contipro. Co vy na to?
Jsme zjevně obec plná šikovných lidí. My děláme věci, které předchází zdravotním problémům. Když budete správně odpočívat a pravidelně regenerovat ve spáčku, bude vám dobře na duši i na těle. A Contipro se svými farmaceutickými výrobky přijde vhod až v případě, že lidé zanedbají prevenci. Být chvíli v pohodě sám se sebou a se svými nejbližšími, to přece patří mezi velké životní priority. Ale na druhou stranu vířivka není samozřejmě první věc, když si člověk vybavuje domácnost.

Kolik kusů vířivek jste už vyrobili?
Bylo jich už bezmála sedm tisíc kusů, přes tři tisíce jich má své majitele v České republice. Nejvíc se prodávají modely v ceně kolem 300 tisíc korun. Každá vířivka se dělá na zakázku, už ve výrobě má jméno svého majitele a je mu přizpůsobená. Ten si vybere barevnou kombinaci, vybavení i další doplňky.

Prozradíte, kdo patří mezi vaše zákazníky?
Úspěšní lidé. Z těch známých třeba předchozí prezident, naše spáčko je i v letním sídle ukrajinského prezidenta. Užívají si ho David Koller, Kateřina Neumannová, Roman Šebrle, pardubičtí hokejisté, ale i třeba kytarista Pink Floydů Roger Waters a spousta hotelů či zdravotnických zařízení, třeba v Brandýse nad Orlicí.

V úvodu jste uvedla, že jste letos začali ve velkém stylu. Můžete to upřesnit?
Vedle výrazného nárůstu prodeje a řady technických vylepšení jsme začali používat nový vizuál a například jsme jako první firma v oboru vířivek dosáhli na certifikaci Česká kvalita Czech Made, která zákazníkům poskytuje záruku, že si vybírají kvalitní výrobek. Letos bylo snažení firmy rovněž oceněno cenou Superbrands udělovanou nejvýznamnějším značkám v jednotlivých oborech v téměř 90 státech na pěti kontinentech. Spáčka jsou výjimečná na celosvětovém trhu. Ale také patříme mezi nejkopírovanější, do značné míry udáváme trendy a směry. Na výstavách vidíme kopie našich výrobků, což nás na jednu stranu těší, na druhou pěkně vytáčí. Před několika dny nás potěšilo i vítězství našeho firemního časopisu Bublinky v soutěži Fénix content marketing, kategorie jednorázové tištěné publikace.

Jak slavíte jubileum?
Velký večírek s koncertem Davida Kollera již proběhl. V červnu pořádáme oslavu pro naše zaměstnance, nebude chybět koncert kapely Tři sestry. Potom například uspořádáme golfový turnaj pro naše klienty spojený s charitou. Hlavně ale přinášíme nová, ještě lepší spáčka našim zákazníkům.