Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči v Mýtě začnou kroužit po první části nové křižovatky na I/35

  8:14aktualizováno  8:14
Tisíce řidičů se dnes poprvé projedou po hotové části kruhového objezdu ve Vysokém Mýtě. Silničáři převedou dopravu na první část budované stavby na silnici I/35.

Ještě před pár měsíci měla křižovatka klasickou podobu. | foto: město Vysoké Mýto

Asfalt je položený, provizorní žluté pruhy nalajnované a páteční kontrolní den závady neodhalil.

„Provoz po jedné polovině okružní křižovatky bude zahájen v dopoledních hodinách, a to po ložní vrstvě komunikace, obousměrně a vodorovné dopravní značení bude provedeno jako přechodné ve žluté barvě,“ popisuje vedoucí provozního úseku pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Jiří Hostaša.

Čilý ruch v sousedství frekventované silnice panuje už od konce července. Nyní se technika pustí do stavby druhé poloviny „kruháku“. Podle zhotovitele má celá přestavba skončit do poloviny listopadu.

„Situaci na místě pravidelně sleduji a dle mého probíhají práce ještě rychleji, než je stanovený harmonogram,“ říká starosta Vysokého Mýta František Jiraský.

Pondělní převedení provozu s sebou přinese nová omezení, která se dotknou zejména místních komunikací. Se změnou musí počítat i cestující ve veřejné dopravě, kterým nebudou sloužit dvě autobusové zastávky.

Naopak řidiči, kteří budou potřebovat natankovat, komplikace minou. Vjezd a výjezd ze sousední čerpací stanice Shell totiž bude zachován.

Úprava problémového místa v blízkosti obchodní zóny má řidičům usnadnit nájezd na vytíženou hlavní silnici I/35 a rovněž zpomalit auta na příjezdu do města.

Dílo za bezmála patnáct milionů korun je rozděleno na více etap. V prvotní fázi stavbaři na místě provedli úpravu kanalizace. Jak bude vypadat otevíraná část, si řidiči mohli všimnout díky hotovým obrubníkům už před několika týdny.

Nutné dopravní omezení spojené se stavbou ale způsobuje ve špičce dlouhé kolony, které trápí celé město. Provoz totiž byl a bude sveden do dvou jízdních pruhů.

„Prakticky každý den stojí veškerá doprava minimálně na půli cesty mezi Mýtem a Zámrskem. Kolony popojíždějí pomalu. V pátek bývá situace ještě horší,“ podotýká starostka nedalekého Zámrsku Zuzana Tvrzníková.

Kroužit se zatím bude jen v Mýtě

Na křižovatce u této obce má také v blízké budoucnosti vyrůst kruhový objezd. Než se tak stane, budou řidiči kroužit zatím jen v Mýtě. Dle zástupců kraje však nová stavba problémy na I/35 neodstraní, stejně jako v případě Zámrsku.

„Jsou to jen dílčí opatření, která zmizí až po dostavbě R35. Ta nemůže skončit u obce Ostrov a musí jednoznačně pokračovat minimálně za Mýto a Hrušovou, protože svedení tranzitní dopravy na stávající I/35 by poté způsobilo kolaps,“ řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Okružní křižovatky nejsou na I/35 ničím výjimečným. Řidiči osobní i tranzitní dopravy se s nimi musí při cestě z Hradce Králové do Mohelnice vypořádat i na dalších místech.

Jedna z nich se nachází na obchvatu Holic, kde se kříží se silnicí I/36 vedoucí na Pardubice a místní komunikací směřující do centra města. Na druhý případ narazí na průtahu Litomyšlí u hotelu Dalibor, potřetí si zakrouží na obchvatu Moravské Třebové.

Na zbytku trasy, která slouží jako alternativa opravované páteřní dálnice D1, se většinou nachází úrovňové křížení silnic vyšších a nižších tříd. V případě Zámrsku má křižovatka sice sjezdové i nájezdové větve z I/35, ale intenzity provozu dosahují takových hodnot, že přejetí silnice je často riskantní.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.