"Nástroje na to máme. Značení na městských komunikacích zajišťuje samo město a museli bychom například umístit dopravní značky, které by zakázaly v některých zónách vjezd autobusům," řekl místostarosta Zdeněk Ešpandr. Tento krok by ale byl krajním řešením teprve ve chvíli, kdy by se město s krajským úřadem na změnách nedohodlo.
"Je opravdu neúnosné, aby se z dřívějších sedmdesáti autobusů zvýšil jejich počet na sto sedmdesát. Upozorňujeme, že jako vedení a rada města v zájmu našich občanů nepovolíme průjezd více autobusům, než jaký počet jezdil podle starého jízdního řádu," uvádí se v dopisu pro krajský úřad.
Radní nejsou spokojeni s vysokým počtem autobusů, které objíždějí celé město a znečišťují ovzduší. Připomínky mají také k časům, v nichž autobusy nově jezdí. Změny požadují například na linkách do České Třebové, do Dolní Dobrouče a Dolní Čermné, ale i u spojů jedoucích přes Hnátnici do Letohradu a zpět.
Autobusy do města přijíždějí pozdě, lidé to do práce nestíhají
"Je pravda, že autobusy jezdí každou hodinu, ale on je problém v tom, že ráno všechny přijíždějí do Ústí deset minut po celé hodině. A naprostá většina lidí začíná v práci v hodinu celou. Ať už je to od pěti, šesti nebo sedmi hodin," řekla cestující z Hnátnice, která si nepřála zveřejnit své jméno. Podobné je to se školáky.
"O těchto problémech víme. Spolu s dopisem jsme posílali zhruba deset stran připomínek a čtrnáct stran, v nichž navrhujeme nové jízdní řády," řekl místostarosta Ešpandr, který věří, že firma OREDO a krajský úřad připomínky a návrhy radnice vezme v úvahu a jízdní řády upraví tak, aby skutečně vyhovovaly cestujícím. "Je třeba zrušit nesmyslné objíždění města a řády upravit tak, aby lidem skutečně sloužily," dodal.
Radní ve svém dopise také požadují, aby kraj autobusovými linkami zajistil dopravní obslužnost na odlehlém sídlišti Dukla a na Štěpnici. "Odmítáme se ztotožnit s názorem, že obsluha sídliště Dukla, kde žije 800 obyvatel, má charakter místní dopravy. Stejná je situace na hlavním sídlišti Štěpnice, kde bydlí 7 000 obyvatel," uvádí se v dopise.
"Navrhli jsme jak představitelům Pardubického kraje, tak firmě OREDO schůzku, na níž by se co nejdříve všechny sporné otázky vyřešily," uvedl místostarosta Ešpandr, který doufá, že se město s plánovači jízdních řádů dohodne a radní žádné krajní kroky nebudou muset použít.