(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

Radním v Ústí se nelíbí jízdní řády autobusů. Chtějí po kraji změnu

  • 10
Nové jízdní řády a chaos, který způsobily, přiměl radní v Ústí nad Orlicí poslat krajskému úřadu a poradenské firmě OREDO protestní dopis. V něm žádají návrat ke starým jízdním řádům, které platily do prosince. Pokud kraj jejich námitky nevyslyší, městská rada nepovolí dvěma třetinám autobusů průjezd městem.

"Nástroje na to máme. Značení na městských komunikacích zajišťuje samo město a museli bychom například umístit dopravní značky, které by zakázaly v některých zónách vjezd autobusům," řekl místostarosta Zdeněk Ešpandr. Tento krok by ale byl krajním řešením teprve ve chvíli, kdy by se město s krajským úřadem na změnách nedohodlo.

"Je opravdu neúnosné, aby se z dřívějších sedmdesáti autobusů zvýšil jejich počet na sto sedmdesát. Upozorňujeme, že jako vedení a rada města v zájmu našich občanů nepovolíme průjezd více autobusům, než jaký počet jezdil podle starého jízdního řádu," uvádí se v dopisu pro krajský úřad.

Radní nejsou spokojeni s vysokým počtem autobusů, které objíždějí celé město a znečišťují ovzduší. Připomínky mají také k časům, v nichž autobusy nově jezdí. Změny požadují například na linkách do České Třebové, do Dolní Dobrouče a Dolní Čermné, ale i u spojů jedoucích přes Hnátnici do Letohradu a zpět.

Autobusy do města přijíždějí pozdě, lidé to do práce nestíhají

"Je pravda, že autobusy jezdí každou hodinu, ale on je problém v tom, že ráno všechny přijíždějí do Ústí deset minut po celé hodině. A naprostá většina lidí začíná v práci v hodinu celou. Ať už je to od pěti, šesti nebo sedmi hodin," řekla cestující z Hnátnice, která si nepřála zveřejnit své jméno. Podobné je to se školáky.

"O těchto problémech víme. Spolu s dopisem jsme posílali zhruba deset stran připomínek a čtrnáct stran, v nichž navrhujeme nové jízdní řády," řekl místostarosta Ešpandr, který věří, že firma OREDO a krajský úřad připomínky a návrhy radnice vezme v úvahu a jízdní řády upraví tak, aby skutečně vyhovovaly cestujícím. "Je třeba zrušit nesmyslné objíždění města a řády upravit tak, aby lidem skutečně sloužily," dodal.

Radní ve svém dopise také požadují, aby kraj autobusovými linkami zajistil dopravní obslužnost na odlehlém sídlišti Dukla a na Štěpnici. "Odmítáme se ztotožnit s názorem, že obsluha sídliště Dukla, kde žije 800 obyvatel, má charakter místní dopravy. Stejná je situace na hlavním sídlišti Štěpnice, kde bydlí 7 000 obyvatel," uvádí se v dopise.

"Navrhli jsme jak představitelům Pardubického kraje, tak firmě OREDO schůzku, na níž by se co nejdříve všechny sporné otázky vyřešily," uvedl místostarosta Ešpandr, který doufá, že se město s plánovači jízdních řádů dohodne a radní žádné krajní kroky nebudou muset použít.