Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radním v Ústí se nelíbí jízdní řády autobusů. Chtějí po kraji změnu

  13:42aktualizováno  13:42
Nové jízdní řády a chaos, který způsobily, přiměl radní v Ústí nad Orlicí poslat krajskému úřadu a poradenské firmě OREDO protestní dopis. V něm žádají návrat ke starým jízdním řádům, které platily do prosince. Pokud kraj jejich námitky nevyslyší, městská rada nepovolí dvěma třetinám autobusů průjezd městem.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Nástroje na to máme. Značení na městských komunikacích zajišťuje samo město a museli bychom například umístit dopravní značky, které by zakázaly v některých zónách vjezd autobusům," řekl místostarosta Zdeněk Ešpandr. Tento krok by ale byl krajním řešením teprve ve chvíli, kdy by se město s krajským úřadem na změnách nedohodlo.

"Je opravdu neúnosné, aby se z dřívějších sedmdesáti autobusů zvýšil jejich počet na sto sedmdesát. Upozorňujeme, že jako vedení a rada města v zájmu našich občanů nepovolíme průjezd více autobusům, než jaký počet jezdil podle starého jízdního řádu," uvádí se v dopisu pro krajský úřad.

Radní nejsou spokojeni s vysokým počtem autobusů, které objíždějí celé město a znečišťují ovzduší. Připomínky mají také k časům, v nichž autobusy nově jezdí. Změny požadují například na linkách do České Třebové, do Dolní Dobrouče a Dolní Čermné, ale i u spojů jedoucích přes Hnátnici do Letohradu a zpět.

Autobusy do města přijíždějí pozdě, lidé to do práce nestíhají

"Je pravda, že autobusy jezdí každou hodinu, ale on je problém v tom, že ráno všechny přijíždějí do Ústí deset minut po celé hodině. A naprostá většina lidí začíná v práci v hodinu celou. Ať už je to od pěti, šesti nebo sedmi hodin," řekla cestující z Hnátnice, která si nepřála zveřejnit své jméno. Podobné je to se školáky.

"O těchto problémech víme. Spolu s dopisem jsme posílali zhruba deset stran připomínek a čtrnáct stran, v nichž navrhujeme nové jízdní řády," řekl místostarosta Ešpandr, který věří, že firma OREDO a krajský úřad připomínky a návrhy radnice vezme v úvahu a jízdní řády upraví tak, aby skutečně vyhovovaly cestujícím. "Je třeba zrušit nesmyslné objíždění města a řády upravit tak, aby lidem skutečně sloužily," dodal.

Radní ve svém dopise také požadují, aby kraj autobusovými linkami zajistil dopravní obslužnost na odlehlém sídlišti Dukla a na Štěpnici. "Odmítáme se ztotožnit s názorem, že obsluha sídliště Dukla, kde žije 800 obyvatel, má charakter místní dopravy. Stejná je situace na hlavním sídlišti Štěpnice, kde bydlí 7 000 obyvatel," uvádí se v dopise.

"Navrhli jsme jak představitelům Pardubického kraje, tak firmě OREDO schůzku, na níž by se co nejdříve všechny sporné otázky vyřešily," uvedl místostarosta Ešpandr, který doufá, že se město s plánovači jízdních řádů dohodne a radní žádné krajní kroky nebudou muset použít.



Témata: jízdné, Orlice


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.