Obyvatelé i řidiči si stěžují na špatný stav silnice. | foto: Michal Klíma

Radní Pardubic slíbili opravit silnici, které se vyhýbají i autobusy

  • 4
Pardubičtí radní se konečně vyslovili, že by chtěli opravit zdemolovanou silnici v průmyslové zóně v Černé za Bory. Horší zpráva už je, že nejdříve musí získat potřebné pozemky v Dělnické ulici od čtyř desítek majitelů, což nebude snadné.

Na tragický stav Dělnické ulice v Černé za Bory si roky stěžují zaměstnanci mnoha firem, které tam sídlí. Za opravu dokonce vznikla petice.

„Je tam jedna díra vedle druhé. Město sice dělá kroky k celkové rekonstrukci, ale protože to potrvá další dva tři roky, jsou potřeba aspoň běžné opravy, aby se odstranily ty největší díry,“ řekl jeden z autorů petice Tomáš Formánek, šéf odborů ve firmě T-CZ.

Tlak na radní přinesl první výsledky. Letos se pokusí vykoupit pozemky pod rozbitou silnicí, což je nezbytná podmínka začátku oprav.

„V následujícím roce by město mohlo začít s přípravou oprav Dělnické ulice,“ řekl náměstek primátora Jan Řehounek.

Jenže jedním dechem dodává, že jde spíše o zamýšlený budoucí plán, než o konkrétní projekt těsně přes spuštěním. Problém totiž bude právě s výkupem pozemků, na kterých silnice leží.

„Jsou tam desítky majitelů pozemků, historicky tam nejsou vyřešené vlastnické vztahy,“ upozornil na pravděpodobné problémy Jan Řehounek.

Petice pětistovky lidí zapůsobila

I proto se příliš neradují ani ve firmách, jejichž lidé i zákazníci musí každý den mířit do sídla společností přes díry, výmoly a zdevastované železniční přejezdy.

„Osobně se obávám budoucích překážek spojených s výkupem pozemků a přípravou akce, které mohou vlastní realizaci významně časově pozdržet,“ uvedl Martin Kouba, ředitel firmy T-CZ.

V Dělnické ulici v minulosti omezil provoz linek MHD i dopravní podnik, aby si nezničil svá vozidla. Neutěšený stav silnice trvá několik let.

„Museli jsme tam stáhnout provoz linek na nezbytné minimum. Silnice je vážně špatná, hrozilo tam poškození našich autobusů,“ uvedl šéf Dopravního podniku Pardubice Tomáš Pelikán.

Přesto je zjevné, že petice nějaký účinek na radní měla. Archy, na kterých bylo 563 podpisů, se jim na stůl dostaly na konci listopadu.

„Spuštění projektu rekonstrukce je pro firmy z průmyslové zóny pozitivní zprávou a jeho start je především výsledkem úsilí místních občanů, firem, autorů petice a medializace vlastního problému. Jsme rádi, že město tyto naše stížnosti vyslyšelo a pochopilo,“ uvedl Martin Kouba.

Peníze na vykoupení pozemků v rozpočtu jsou

Politici podle petentů již obeslali všechny majitele pozemků pod komunikací se žádostí o bezplatný převod pozemků do majetku města.

„Jsme přesvědčení, že tímto krokem se městu nepodaří všechny pozemky získat a bude muset pokračovat s nějakou nabídkou ceny, nebo výměnou za jiný pozemek,“ uvedl Formánek.

Kolem Dělnické a Holandské ulice je pět až šest desítek firem. Denně tam zajíždějí stovky aut, lidé do podniků jezdí do práce na kole i chodí pěšky.

„Holandská ulice je v lepším stavu, ale zase tam není žádný chodník ani vodorovné značení, kamiony si tam jezdí, jak je napadne,“ řekl Formánek.

Náměstek primátora Řehounek doufá, že letos se podaří pozemky vykoupit, peníze na to v rozpočtu jsou.

„V následujícím roce bychom se pustili do přípravy investice jako takové,“ dodal náměstek.