Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První starostové rezignovali na boj o vlaky, zůstanou jen výletní spoje

  9:11aktualizováno  9:11
První starostové v okolí Skutče už vzdali boj o zachování dopravy lokálkami. Přistoupili na poslední plány Pardubického kraje, který chce přesadit cestující z poloprázdných souprav na některých malých železnicích do autobusů.
Na trati ze Žďárce u Skutče zůstanou jen víkendové vlaky.

Na trati ze Žďárce u Skutče zůstanou jen víkendové vlaky. | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Co jsem měl dělat? Jestliže v úseku Krouna - Pustá Kamenice nejezdí vlakem téměř nikdo, jak mám argumentovat?" ptá se starosta Krouny Pavel Ondra.

Lidé mu přitom namítají: Jak máme jezdit vlakem, když je drahý a spoje nám nevyhovují?

Na romantické trati mezi Žďárcem u Skutče a Pustou Kamenicí tak zůstanou příští rok pouze víkendové rekreační vlaky, které poslouží například v zimě běžkařům, kteří jezdí do Čachnova. Vlaky v pracovní dny budou nahrazeny autobusovými linkami.

Cesta do okolních měst a obcí se ale pro lidi minimálně v první fázi zlepší. "Návrh autobusových jízdních řádů a návaznosti spojů na vlaky vypadá dobře, potřebujeme ale určitý čas na jeho připomínkování a případné úpravy," řekl místostarosta Skutče Pavel Bezděk.

"Pardubický kraj je jediným regionem v zemi, který na rozdíl od ostatních množství veřejné dopravy nezmenšuje, naopak zvyšuje rozsah této dopravy," uvedl náměstek hejtmana Jan Tichý.

Na autobus to bude blíž než k vlaku

Většího pohodlí se dočkají cestující například v Krouně, kde zejména starší lidi měli potíže dojít k vlaku, teď jim autobus zastaví přímo ve vesnici. Ale budou i v budoucnu jezdit autobusy tak často, jak kraj slibuje? To nikdo nezaručí.

Mezi Žďárcem u Skutče a Pustou Kamenicí nyní jezdí v pracovní dny dvacet vlakových spojů, o víkendu šestnáct. Za tyto spoje kraj ročně zaplatí dopravci přes jedenáct milionů korun. Za autobusy, které by vlaky zcela nahradily, by dal pouze pět milionů korun roční prokazatelné ztráty.

Starostové se obávají, že vyškrtnutí spojů ve všední dny je jen prvním krokem, na jehož konci bude úplné zrušení tratě. "Lidi si odvyknou železnici používat. Pokud něco nefunguje, tak to atrofuje. Opravdu mám strach, že trať, která formovala celý region, dříve, nebo později zmizí," uvedl Ondra.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.