Přímo před nádražní budovu v Ústí nad Orlicí se už řidiči nedostanou. Ze vzdálenějších míst musí k nádraží chodit pěšky. | foto: Lukáš Prokeš, Město Ústí nad Orlicí

Kvůli přestavbě koridoru přišli řidiči o parkovací místa

  • 1
Mnozí řidiči, kteří ráno přijeli na vlakové nádraží v Ústí nad Orlicí, si neplánovaně udělali delší procházku. Kvůli probíhající přestavbě železničního koridoru se totiž uzavřel prostor přednádraží včetně části Nádražní ulice. Šoféři tak přišli o desítky parkovacích míst.

Kdo nevyrazil s dostatečným předstihem a nenašel místo na jediném zbývajícím parkovišti, tak musel absolvovat neplánovanou vycházku. Řidiči, kteří pro svá auta stihli najít místo, tak ušetřili kromě kroků i čas. Nejbližší vhodné parkoviště je totiž vzdáleno přibližně 600 metrů u odbočky k nádraží. 

"Pro parkování se využívá všechno možné. Boční betonové parkoviště z panelů v sousedství nádraží, kde je celkově kolem padesáti míst, je plné. Další řidiči začali parkovat po jedné straně ulice. Vejde se jich tam zhruba osmnáct," konstatoval strážník v Ústí nad Orlicí Roman Fryč.

Prostory pro parkování zmizely ze dne na den kvůli probíhající přestavbě železničního koridoru.

"Byly tam potíže, ale o uzavření se informovalo s dostatečným předstihem. Ráno překáželo jedno auto, ale pomocí mobilního telefonu se nám podařilo řidiče zkontaktovat a během hodiny odjel, takže pak už to měli stavaři bez potíží volné," uvedl Fryč.

Kromě dopravního značení upozorňuje na uzavírku i závora, kterou zde stavební firma nechala instalovat. Ještě před ní je zřízena provizorní točna, jež nahradila původní místo pro otáčení přímo před starou nádražní budovou.

"V prvních dnech bude u nádraží hlídkovat policie a umravňovat řidiče. Uzavření přednádraží je v souladu se stavebním harmonogramem modernizace železničního koridoru a nedá se mu vyhnout," uvedl starosta Petr Hájek.

Další podstatná změna nastane v březnu

Opravdové problémy s parkováním pro cestující vlakem z Ústí nad Orlicí ale nastanou až v následujících měsících.

Omezený provoz u hlavního nádraží totiž potrvá pouze do poloviny března, potom stavbaři začnou budovat nový podchod, do kterého bude umožněn vstup právě z místa zrušeného prostoru před nádražím. 

Veškerý provoz se tak přesune na stanici Ústí nad Orlicí-město, kde nelze parkovat téměř vůbec. Město proto plánuje, že zde od února provizorně rozšíří parkovací plochy.

"Vlaky budou zastavovat v centru až do září, kdy začne fungovat nové nádraží na kerhartické straně," dodal Hájek.

Mimo provoz bude od 17. března i letohradské nástupiště, železniční spojení mířící do Letohradu nahradí autobusová doprava.