Kritické místo u pardubického Parama má být širší o dva pruhy. Přípravu stavby ale zdržují dotazy uchazečů usilujících o zakázku.

Kritické místo u pardubického Parama má být širší o dva pruhy. Přípravu stavby ale zdržují dotazy uchazečů usilujících o zakázku. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Přestavba silnice u Parama nabírá další zpoždění. Váznou i jiné stavby

  • 15
Ředitelství silnic a dálnic vyslalo špatnou zprávu všem řidičům, kteří na svých cestách využívají silnici vedoucí z Chrudimi do Pardubic. Stavební stroje se totiž na dopravním špuntu u pardubického Parama jen tak neobjeví.

Ještě na začátku měsíce se přitom zdálo, že s rozšiřováním silnice I/37 o další dva pruhy by mohlo ŘSD začít ještě letos.

„Pokud vše proběhne optimálně, předpokládáme předání staveniště v listopadu,“ přála si vedoucí odboru výstavby z pardubické pobočky ŘSD Hana Jarolímová.

Jenže při výběrovém řízení na dodavatele stavby znovu nastaly komplikace, které se vyskytly už v minulosti.

Celý proces výběru nejlepší nabídky, jenž odstartoval už koncem května, tak minulý týden zdárně ukončen nebyl. Nově by v ideálním případě mohla ministerská komise vybrat vítěze zakázky na konci tohoto měsíce.

„Otevírání obálek se posunulo prozatím na 30. října 2014. Doufáme, že už nebudou další dotazy a tím další posun termínu,“ uvedla Jarolímová.

Přestavba necelého kilometr dlouhého úseku (oficiálně nazvaného U Trojice) se dostala i na seznam schválených staveb ministra dopravy Antonína Prachaře. Resort dopravy přitom počítá se zahájením prací na druhé etapě až v prosinci.

Neshodnou se na termínu zahájení dalších staveb

Shoda mezi ŘSD a ministerstvem nepanuje ani na termínu zahájení dalších staveb, které mají být v Pardubickém kraji zahájeny v letech 2014-2016. S odlišným rokem prvních prací kalkulují oba orgány u rychlostní silnice R35.

Zatímco Prachařova optimistická předpověď počítá s pokračováním „pětatřicítky“ z Opatovic nad Labem k Ostrovu v roce 2015, tak ŘSD vidí reálný začátek prací až v roce 2016.

Z plánované trasy R35 tak zatím pokračuje jen výstavba třetího patra obří křižovatky v Opatovicích. Příprava 27 kilometrů dlouhé stavby, která by měla ulehčit přetížené páteřní dálnici D1, se však bude odvíjet od úspěšných výkupů pozemků. Ty by měla zajistit novela, která je v platnosti od září.

Chrudim si musí na pokračování obchvatu počkat

Ministrův seznam nových silnic pro Pardubický kraj je jinak značně chudý. Kromě R35 a Trojice se z žádnou novou komunikací dálničního typu či silnicí I. třídy nepočítá. Smůlu tak mají třeba v Chrudimi, kde si budou muset počkat na druhou část obchvatu města nejméně do roku 2017. První část vedoucí od Medlešic k výpadovce směrem na Vysoké Mýto by přitom měla být uvedena do provozu již příští rok.

Podobně prahnou po zklidnění provozu i ve Svitavách. Ani přeložka I/43, která by dopravě v centru městu a části Lačnov ulevila, se ale do roku 2016 stavět nezačne.