Ještě na začátku měsíce se přitom zdálo, že s rozšiřováním silnice I/37 o další dva pruhy by mohlo ŘSD začít ještě letos.
„Pokud vše proběhne optimálně, předpokládáme předání staveniště v listopadu,“ přála si vedoucí odboru výstavby z pardubické pobočky ŘSD Hana Jarolímová.
Jenže při výběrovém řízení na dodavatele stavby znovu nastaly komplikace, které se vyskytly už v minulosti.
Celý proces výběru nejlepší nabídky, jenž odstartoval už koncem května, tak minulý týden zdárně ukončen nebyl. Nově by v ideálním případě mohla ministerská komise vybrat vítěze zakázky na konci tohoto měsíce.
„Otevírání obálek se posunulo prozatím na 30. října 2014. Doufáme, že už nebudou další dotazy a tím další posun termínu,“ uvedla Jarolímová.
Přestavba necelého kilometr dlouhého úseku (oficiálně nazvaného U Trojice) se dostala i na seznam schválených staveb ministra dopravy Antonína Prachaře. Resort dopravy přitom počítá se zahájením prací na druhé etapě až v prosinci.
Neshodnou se na termínu zahájení dalších staveb
Shoda mezi ŘSD a ministerstvem nepanuje ani na termínu zahájení dalších staveb, které mají být v Pardubickém kraji zahájeny v letech 2014-2016. S odlišným rokem prvních prací kalkulují oba orgány u rychlostní silnice R35.
Zatímco Prachařova optimistická předpověď počítá s pokračováním „pětatřicítky“ z Opatovic nad Labem k Ostrovu v roce 2015, tak ŘSD vidí reálný začátek prací až v roce 2016.
Z plánované trasy R35 tak zatím pokračuje jen výstavba třetího patra obří křižovatky v Opatovicích. Příprava 27 kilometrů dlouhé stavby, která by měla ulehčit přetížené páteřní dálnici D1, se však bude odvíjet od úspěšných výkupů pozemků. Ty by měla zajistit novela, která je v platnosti od září.
Chrudim si musí na pokračování obchvatu počkat
Ministrův seznam nových silnic pro Pardubický kraj je jinak značně chudý. Kromě R35 a Trojice se z žádnou novou komunikací dálničního typu či silnicí I. třídy nepočítá. Smůlu tak mají třeba v Chrudimi, kde si budou muset počkat na druhou část obchvatu města nejméně do roku 2017. První část vedoucí od Medlešic k výpadovce směrem na Vysoké Mýto by přitom měla být uvedena do provozu již příští rok.
Podobně prahnou po zklidnění provozu i ve Svitavách. Ani přeložka I/43, která by dopravě v centru městu a části Lačnov ulevila, se ale do roku 2016 stavět nezačne.