Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na přejezdu smrti závory nebudou, stály by deset milionů korun

  8:24aktualizováno  8:24
Železniční přejezd u Rané na Chrudimsku, na kterém na začátku prosince vyhasly tři lidské životy, mechanické závory nedostane. Z pohledu vlastníka kolejí, Správy železniční a dopravní cesty, je zabezpečen dostatečně, navíc by jeho modernizace vyšla neúměrně draho.

Přejezd v Rané na Chrudimsku, kde počátkem prosince zahynuli tři lidé. | foto: Radek Latislav, MAFRA

„Tato trať je osazena jedním z nejstarších zabezpečovacích zařízení na železniční síti, které neumožňuje instalovat přejezdy se závorami. Odhad investice do nového přejezdu a modernizace zabezpečovacího zařízení v místě tak, aby komunikovalo s přejezdem, je deset milionů korun,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Nejde přitom o první nehodu, která se na tomto místě stala. Na nepozornost doplatil v září 1998 řidič, který vjel se svojí rodinou přímo pod nákladní vlak. Srážku nepřežila jeho roční dcera. Řidič vyvázl s vážným zraněním hlavy a hrudníku, podobně skončila jeho manželka a druhá, osmiletá dcera.

Fotogalerie

O čtyři roky později se podobná nehoda stala jednadvacetiletému mladíkovi. Utrpěl těžké zranění.

Přestože je železniční přejezd ze směru od Oldřetic za zatáčkou, podle SŽDC se řidiči na jeho přehlédnutí vymlouvat nemohou.

„Závory jsou doplňkovým zařízením, hlavní váhu mají blikající červená světla. Řidič je navíc na přejezd upozorňován 240 metrů před přejezdem dopravními značkami,“ upozornil Illiaš na okolí přejezdu, které letos železničáři zpřehlednili. Zbourán byl například nevyužívaný drážní domek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muž si doma na stole zapálil svícen s čajovými svíčkami. Když ho chtěl
Od svíček hořela vana i stoupačky, voda z nich vytopila nižší patra

Na začátku byl oheň, ale víc škod v bytovém domě po neobvyklém požáru způsobila voda. Plameny ze svíček totiž postupně pohltily plastovou vanu i stoupačky, ze...  celý článek

Pardubická univerzita investuje do rekonstrukce kolejí.
Nové koleje i silnější wi-fi. Univerzita nabídne studentům větší pohodlí

Kovové palandy, společné koupelny a pokoje klidně i po čtyřech studentech. Obrázek klasických vysokoškolských kolejí před deseti lety. Ubytování na kolejích...  celý článek

Konec trati na Chrudim. V Pardubičkách se trať stočí na jih, ale u Nemošic...
Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.