Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: iDNES.cz

Vlaky na koridoru na Moravu brzdila porucha trolejí. Nabíraly zpoždění

  • 49
Porucha trakčního vedení ve stanici Pardubice krátce před šestou hodinou ráno zkomplikovala provoz na trati Kolín - Česká Třebová. Část vlaků jezdila odklonem po jiných tratích a jednotlivé spoje nabíraly zpoždění přes 150 minut. Provoz se dařilo od devíti hodin postupně obnovovat.

„Teď se to stabilizuje. Vlaků po tom koridoru jezdí opravdu hodně a hodně jich muselo stát. Takže ten provoz se bude stabilizovat během několika hodin,“ prohlásil v půl dvanácté mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Podle Správy železniční dopravní cesty nastal výpadek na vedení v 5:53 na pardubickém nádraží. „Je to někde nad výhybkovou částí. Jestli poruchu zapříčinil průjezdu vlaku nebo nastala kvůli opotřebení, budeme zjišťovat,“ uvedl pro iDNES.cz mluvčí Jakub Ptačinský.

Do zhruba sedmé hodiny ráno trvalo technikům hledání závady a odmontování vedení, aby porucha nevyhazovala pojistky.

„Sedím v prvním vlaku, který jede z Pardubic do Prahy a má 150 minut zpoždění. Měl jet z Pardubic v 6:15,“ napsal redakci čtenář Radim Vanis a doplnil: „Směrem na Prahu vlaky odtahovány nebyly. Stály 2,5 hodiny v zimě bez elektřiny v Pardubicích. Od šesti hodin nevyjel z Pardubic až do cca 8:50 jediný přímý vlak na Prahu.“

Stejná zpoždění vlaků uváděly i weby, kde je možné sledovat provoz na železnici.

„Od sedmi hodin mohou vlaky projíždět nezávislou trakcí. Jsou tam tři lokomotivy Českých drah, které vždy pomůžou vytlačit vlak, který dojede samospádem do stanice. Oni ho vytáhnou zase ven na další úsek, kde už vše funguje,“ vysvětlil Ptačinský.

Stanicí je možné protáhnout zhruba poloviční počet vlaků. Část vlaků jezdí odklonem. České dráhy zavedly náhradní autobusovou dopravu u osobních vlaků.

Provoz na frekventovaném koridoru se postupně ustálí

„Část dálkových spojů, které jely do Prahy, jsme vedli přes Hradec Králové. Ty, které jely na Moravu, jsme odkláněli přes Havlíčkův Brod. A v 9:04 byl provoz obnoven elektrickou trakcí, takže všechny vlaky měly elektřinu a mohly normálně stanicí Pardubice projíždět,“ řekl iDNES.cz mluvčí Českých drah Radek Joklík kolem půl dvanácté.

„Předpokládáme, že bychom měli mít do deváté hodiny hotovo a vlaky by měly jezdit podle klasického jízdního řádu,“ uvedl Ptačinský v ranních hodinách. Server Českých drah uvedl, že do normálu se provoz vrátil kolem jedenácté hodiny.

Mluvčí ČD však upozornil, že se provoz na frekventovaném koridoru bude ustalovat postupně. Časy udávající předpokládané obnovení provozu se v průběhu dopoledne často měnily.