Vizualizace areálu u nemocnice v Pardubicích

Vizualizace areálu u nemocnice v Pardubicích | foto: MF DNES

Podívejte se, jak by mohl vypadat bývalý areál Tesly u nemocnice

  • 3
Pardubická radnice má nyní k dispozici areál bývalé Tesly před nemocnicí. Pod jednou podmínkou - musí vybudovat parkoviště a sjezd ze silnice pro nemocnici. Na místě bývalé Tesly by mohlo vzniknou nové nemocniční centrum s náměstím, parkovacím domem a prostorem pro obyvatele. Radnice váhá.

"Pardubický kraj má jedinou podmínku, a tou je vybudování sjezdu jako základní přístupové komunikace k nemocnici, která ji nezbytně potřebuje," řekl hejtman Radko Martínek.

Nemocniční kampus

Z areálu bývalé Tesly naproti Pardubické krajské nemocnici by měl vzniknout podle studie Centrum Pardubičky po vzoru vyspělých zemí takzvaný Hospital Campus. Tedy území s podpůrnými provozy pro nemocnici, jako jsou pavilony pooperační péče, rehabilitace, kondiční centrum, penziony pro hostující lékaře i pro návštěvy pacientů, archiv nemocnice, lékárna, i obchodní galerie s nejrůznějšími obchody a službami.

A dodává, že tak hodlá obětovat i 18 milionů korun, které dal kraj na odstranění ekologických škod v Tesle. Město váhá. Nestačí jen kývnout. Nejenže musí vědět, kde vzít na komunikace peníze, ale také jak s dárkem naložit.

"Nechceme převzít areál Tesly bezhlavě, musíme vědět, co tam budeme dělat," říká primátorka Štěpánka Fraňková.

"Vítám sice vize pardubických architektů, co všechno by v areálu mohlo být, jsou nádherné. Ale upřímně říkám, že jsem v tomto případě velmi přízemní, velmi realistická a pro mě je zásadní řešení dopravní situace u nemocnice," dodává.

Před areálem Pardubické krajské nemocnice by mělo vzniknout malé uzavřené náměstí, pod nadjezdem dvoupodlažní parkovací dům, který by sloužil návštěvníkům a pacientům nemocnice. Spolu s dalšími domy pro parkování v areálu Tesly by se celkový počet navržených parkovacích míst mohl blížit tisícovce.

Vizualizace areálu u nemocnice v Pardubicích

Z areálu Tesly by pak měl vzniknout po vzoru vyspělých zemí takzvaný Hospital Campus. Tedy prostor s podpůrnými provozy pro nemocnici a její pacienty a jejich doprovod.

Podle autora studie architekta Jana Kováře by řešení dopravy stálo 100 milionů a oživení továrny 750 milionů korun, město má však výhodnější pozici v ucházení se o různé dotační tituly než soukromé subjekty.

"Jsem určitě pro převod Tesly, protože může městu pomoci minimálně v hledání potenciálního investora," řekl náměstek primátorky Martin Bílek.