"Pardubický kraj má jedinou podmínku, a tou je vybudování sjezdu jako základní přístupové komunikace k nemocnici, která ji nezbytně potřebuje," řekl hejtman Radko Martínek.
Nemocniční kampusZ areálu bývalé Tesly naproti Pardubické krajské nemocnici by měl vzniknout podle studie Centrum Pardubičky po vzoru vyspělých zemí takzvaný Hospital Campus. Tedy území s podpůrnými provozy pro nemocnici, jako jsou pavilony pooperační péče, rehabilitace, kondiční centrum, penziony pro hostující lékaře i pro návštěvy pacientů, archiv nemocnice, lékárna, i obchodní galerie s nejrůznějšími obchody a službami. |
A dodává, že tak hodlá obětovat i 18 milionů korun, které dal kraj na odstranění ekologických škod v Tesle. Město váhá. Nestačí jen kývnout. Nejenže musí vědět, kde vzít na komunikace peníze, ale také jak s dárkem naložit.
"Nechceme převzít areál Tesly bezhlavě, musíme vědět, co tam budeme dělat," říká primátorka Štěpánka Fraňková.
"Vítám sice vize pardubických architektů, co všechno by v areálu mohlo být, jsou nádherné. Ale upřímně říkám, že jsem v tomto případě velmi přízemní, velmi realistická a pro mě je zásadní řešení dopravní situace u nemocnice," dodává.
Před areálem Pardubické krajské nemocnice by mělo vzniknout malé uzavřené náměstí, pod nadjezdem dvoupodlažní parkovací dům, který by sloužil návštěvníkům a pacientům nemocnice. Spolu s dalšími domy pro parkování v areálu Tesly by se celkový počet navržených parkovacích míst mohl blížit tisícovce.
Z areálu Tesly by pak měl vzniknout po vzoru vyspělých zemí takzvaný Hospital Campus. Tedy prostor s podpůrnými provozy pro nemocnici a její pacienty a jejich doprovod.
Podle autora studie architekta Jana Kováře by řešení dopravy stálo 100 milionů a oživení továrny 750 milionů korun, město má však výhodnější pozici v ucházení se o různé dotační tituly než soukromé subjekty.
"Jsem určitě pro převod Tesly, protože může městu pomoci minimálně v hledání potenciálního investora," řekl náměstek primátorky Martin Bílek.