Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, jak by mohl vypadat bývalý areál Tesly u nemocnice

  9:22aktualizováno  9:22
Pardubická radnice má nyní k dispozici areál bývalé Tesly před nemocnicí. Pod jednou podmínkou - musí vybudovat parkoviště a sjezd ze silnice pro nemocnici. Na místě bývalé Tesly by mohlo vzniknou nové nemocniční centrum s náměstím, parkovacím domem a prostorem pro obyvatele. Radnice váhá.

Vizualizace areálu u nemocnice v Pardubicích | foto: MF DNES

"Pardubický kraj má jedinou podmínku, a tou je vybudování sjezdu jako základní přístupové komunikace k nemocnici, která ji nezbytně potřebuje," řekl hejtman Radko Martínek.

Nemocniční kampus

Z areálu bývalé Tesly naproti Pardubické krajské nemocnici by měl vzniknout podle studie Centrum Pardubičky po vzoru vyspělých zemí takzvaný Hospital Campus. Tedy území s podpůrnými provozy pro nemocnici, jako jsou pavilony pooperační péče, rehabilitace, kondiční centrum, penziony pro hostující lékaře i pro návštěvy pacientů, archiv nemocnice, lékárna, i obchodní galerie s nejrůznějšími obchody a službami.

A dodává, že tak hodlá obětovat i 18 milionů korun, které dal kraj na odstranění ekologických škod v Tesle. Město váhá. Nestačí jen kývnout. Nejenže musí vědět, kde vzít na komunikace peníze, ale také jak s dárkem naložit.

"Nechceme převzít areál Tesly bezhlavě, musíme vědět, co tam budeme dělat," říká primátorka Štěpánka Fraňková.

"Vítám sice vize pardubických architektů, co všechno by v areálu mohlo být, jsou nádherné. Ale upřímně říkám, že jsem v tomto případě velmi přízemní, velmi realistická a pro mě je zásadní řešení dopravní situace u nemocnice," dodává.

Před areálem Pardubické krajské nemocnice by mělo vzniknout malé uzavřené náměstí, pod nadjezdem dvoupodlažní parkovací dům, který by sloužil návštěvníkům a pacientům nemocnice. Spolu s dalšími domy pro parkování v areálu Tesly by se celkový počet navržených parkovacích míst mohl blížit tisícovce.

Vizualizace areálu u nemocnice v Pardubicích

Z areálu Tesly by pak měl vzniknout po vzoru vyspělých zemí takzvaný Hospital Campus. Tedy prostor s podpůrnými provozy pro nemocnici a její pacienty a jejich doprovod.

Podle autora studie architekta Jana Kováře by řešení dopravy stálo 100 milionů a oživení továrny 750 milionů korun, město má však výhodnější pozici v ucházení se o různé dotační tituly než soukromé subjekty.

"Jsem určitě pro převod Tesly, protože může městu pomoci minimálně v hledání potenciálního investora," řekl náměstek primátorky Martin Bílek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dva řidiči, kteří jezdili na stejné lince, připravili pomocí falešných čipových
Dopravci upouštějí od dálkových spojů, kraj se chystá linky nahradit

Desítky let brázdily silnice a jejich řidiči najeli miliony kilometrů. Mezi lidmi se pro ně vžily názvy „liberečák“ či „špindlerák“. Řeč je o dálkových...  celý článek

Kromě hřišť se mají na místě objevit nové prvky zpříjemňující odpočinek.
Relaxační centrum na břehu Labe v Pardubicích být může, požádá o povolení

Centrum Lonkovka se v pardubických Polabinách stavět bude. Krajský úřad vydal souhlasné stanovisko v posudku vlivu na životní prostředí. Služby města, které...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Pardubický kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.