Od pondělí se budou moci zájemci opět svézt z Chornic do Dzbelu, který leží v sousedním Olomouckém kraji.
„Prodloužením linky až do Dzbelu plníme slib, který jsme loni dali. Obnovujeme tak přirozené dopravní spojení v této oblasti, které pomůže především lidem na cestě do škol a do zaměstnání,“ objasnil krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek důvod, proč si Pardubický kraj objednal nasazení vlaků.
Na lokální trať vyjedou čtyři páry osobních vlaků v pracovních dnech a dva páry o víkendu.
Železniční provoz mezi oběma obcemi utichl v prosinci roku 2011, kdy tehdejší organizátor dopravy v kraji ze společnosti Oredo upřednostnil autobusové linky.
Rušení vlaků tehdy narazilo na odpor veřejnosti. Argumentem proti zachování spojení byly hlavně neefektivita a nízká vytíženost spojů. To se ale podle Duška změní.
„Jedním z důvodů obnovení tohoto spojení je očekávaný velký počet cestujících z této oblasti. Současné napojení vlaku na autobus v Moravské Třebové je nevyhovující a je příliš vzdálené,“ míní Dušek.
Kraj ještě vede jednání o obnově provozu mezi Mlýnickým Dvorem a Štíty, kde si nechává zpracovat studii dopravní obslužnosti.
Vlaky se však určitě vrátí na spojení se sousedním Královéhradeckým krajem, které bylo zrušeno v úseku z Holic do Borohrádku taktéž v roce 2011. Mezi oběma městy bude zaveden stejný rozsah provozu, takže i v tomto případě budou jezdit čtyři páry vlaků denně v týdnu a dva o víkendech.
Provozní náklady budou hrazeny výhradně z peněz objednavatele dopravy, tedy Pardubického kraje. Královéhradecký kraj se na něm nebude finančně podílet, jelikož preferuje autobusové linky.
Cestující na trati ze Svitav do Žďárce u Skutče se pak mohou těšit na komfortnější jízdu vozy RegioSpider.