Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubice, Svitavy i Litomyšl mají smůlu. Na jejich obchvaty chybí peníze

  15:21aktualizováno  15:21
Seznam měst, které čekají na obchvaty, je dlouhý. Pardubice, Svitavy, Litomyšl, Česká Třebová, Lázně Bohdaneč a další města si od dopravy v dohledné době neuleví. Ministerstvo dopravy totiž vzkázalo, že má peníze jen na rozestavěné stavby. Jistotu nemá ani Chrudim.
V dohledné době ucpaným Pardubicím obchvat neulehčí

V dohledné době ucpaným Pardubicím obchvat neulehčí | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Obchvaty měst

Svitavy
Plány na obchvat: 20 let
délka: 9,5 km 
Z plánů vyvést dopravu ze sedmnáctitisícového města sešlo v době začátků ekonomické krize. Svitavy mají ze 60% připraveno, jsou vykoupené pozemky.

Vysoké Mýto
Plány na obchvat: 15 let
délka: 25 kilometrů
Obchvat, který bude v případě Vysokého Mýta tvořit R 35 se v Zámrsku uhne doprava a na stávající silnici I/35 se napojí až za Litomyšlí.

Litomyšl
Plány na obchvat: 20 let
délka obchvatu: není stanovena
Přednost má nyní trasa rychlostní silnice R 35. I s tou má město a jeho přilehlé vesnice problémy.

Přelouč
plány na obchvat: 20 let
délka: 3 kilometry
Pokud se jednou město obchvatu dočká, počítá s takzvanou jižní variantou, která předpokládá, že řidiči jedoucí od Pardubic před Přeloučí odbočí vlevo na obchvat, který vyústí na úrovni Lhoty pod Přeloučí.

"Vzhledem k objemu peněz ve státním rozpočtu budeme platit jen ty stavby, které jsou rozpracované," řekl Marek Illiaš z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Posledním městem v Pardubickém kraji, které se dočkalo vyvedení dopravy z města, byly loni Chvaletice. Na obchvat čekaly třicet let.

Stavba kompletní přeložky dvoukilometrové silnice trvala dva roky a náklady na stavbu se vyšplhaly na téměř 200 milionů korun. Pětaosmdesát procent poskytla Evropská unie.

Od té doby nic. Důvod k optimismu má snad jen Chrudim. Za tři týdny začne archeologický průzkum místa, kudy by měl vést obchvat Chrudimi. První krok k němu udělají archeologové za tři týdny.

"Patnáctého srpna přebíráme staveniště. Práce budou trvat rok," řekla ředitelka Regionálního muzea v Chrudimi Milena Burdychová.

 Archeologické práce jsou zatím hlavní jistotou obchvatu. Ministerstvo ale dál udržuje obyvatele Chrudimi a řidiče v napětí, zda peníze na samotnou stavbu skutečně sežene.

"V obchvatu Chrudimi máme s jistotou zatím peníze na archeologický průzkum," řekl Illiaš. Dodal, že ministerstvo dostalo na stavby místo 45 miliard korun jen 37 miliard.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dostavba piaristické koleje v Litomyšli. Nominace na titul Stavba roku 2017 v...
Sady, kaple, domy i mosty soupeří o titul stavby posledních dvou let

V minulém ročníku Stavby roku si v laickém hlasování nejlépe vedla rozhledna Mariánka v Horní Čermné. O budoucí titul nejlepší stavba uplynulých dvou let v...  celý článek

Stará spalovna nebezpečného odpadu u Pardubic
Koalice za nákup spalovny se bortí. Radnice v jejím okolí nechtějí platit

Zdálo se vše jasné. Obce v čele s Pardubicemi dají dohromady 35 milionů, koupí od firmy AVE CZ spalovnu v Rybitví, a definitivně tak padne možnost, že se u...  celý článek

Zákazník pojal nákup paprik velmi výběrově.
Samostatně oranžové papriky v obchodě neměli. Tak je muž vytahal z balíčků

Svérázný zákazník jednoho pardubického supermarketu si vyložil pojem „samoobsluha“ příliš doslovně. A to když se rozhodl, že chce nakoupit pouze oranžové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.