Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Centrum Pardubic čeká rok kolon. Silničáři zavřou sjezd k nádraží

  14:36aktualizováno  14:36
Až do konce příštího roku musí řidiči počítat s komplikacemi při průjezdu Pardubicemi. Kvůli rozšíření silnice I/37 u pardubického Parama v sobotu silničáři převedou provoz na provizorní most.

Poslední normální den v pardubické dopravě v noci skončí. V sobotu ráno začne uzavírka, kterou jako první pocítí lidé dojíždějící autem od Chrudimi, ale velmi rychle pak i všichni, kdo jezdí přes Pardubice autem nebo městskou dopravou.

Nebudou moci jako dřív sjet k pardubickému vlakovému nádraží ze silnice I/37 do centra města. Odbočka bude uzavřena až do konce prosince 2016.

Fotogalerie

„Přiznám se, že z kolon obavy mám. Už při nynějším množství provozu není situace jednoduchá. Je otázka, zda bude centrum města schopné pojmout všechna vozidla, která přes něj kvůli uzavírce pojedou,“ uvedl ředitel Dopravního podniku Pardubice Tomáš Pelikán.

Nikdo dnes nedokáže říct, co s dopravou uzavření dvousetmetrového úseku silnice udělá. Tím spíš, že dopravní podnik musí přesunout i trasy osmi linek. Spoje mířící ze Svítkova k zastávce Hlavní nádraží pojedou po objízdné trase vedoucí centrem Pardubic, u některých spojů dojde i k posunutí časů odjezdů.

„Uvidíme v prvním týdnu, protože si každý bude hledat cestu, jak Pardubicemi projet. Poté bude jasné, jaký kolaps to přinese,“ dodal Pelikán.

Proč budou stát kolony: starý most musí zmizet

Stavbaři musí vybudovat nový most nad železniční tratí. Firmy pracující na rozšíření dvouproudé silnice I/37 o další dva pruhy proto začnou rozebírat most vedoucí přes železniční trať na Hradec Králové.

Kvůli tomu zamíří tisíce řidičů na dočasné přemostění, které v minulých týdnech postupně vznikalo v těsné blízkosti upravovaného úseku. Na provizorním mostu bude snížena rychlost na 30 kilometrů za hodinu, přičemž provoz po něm zůstane zachován v obou směrech.

„Při uzavírce bude uzavřena rampa k Lidlu a doprava do centra bude převedena přes mimoúrovňovou křižovatku v Rosicích,“ uvedla vedoucí úseku výstavby pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Hana Jarolímová. U nájezdu na most už je několik dní položený asfalt. V pátek stavaři dodělávali ještě poslední kousek u nájezdu na most.

„Převedení proběhne v sobotu od tří do šesti hodin ráno, v této době je provoz na komunikaci minimální,“ doplnil Stanislav Král z úseku výstavby ŘSD. Uzavírka způsobí další nepříjemnosti při cestě krajským městem.

Denně se stále tvoří kolony kvůli opravě jedné poloviny mostu na „rychlodráze“ na silnici I/36. Na světelných semaforech se kvůli opravám zdrží řidiči v obou směrech i při průjezdu v Popkovicích. Na téměř kilometr dlouhém úseku u Parama mezitím v minulých měsících vznikly další části mohutné opěrné zdi, jejíž dokončení je v plánu ještě letos. Do konce roku přibudou i první vrstvy zeminy, která bude tvořit nový násep.

„Dále se počítá s dokončením přeložek všech inženýrských sítí. Po skončení demolice mostu přes hradeckou trať se bude pracovat na založení spodní stavby nového mostu,“ sdělila Jarolímová.

Na úplném počátku téměř kilometrového úseku stavby v prostoru mimoúrovňové křižovatky u závodiště zmizela rovněž půda. Právě zde bude velký kruhový objezd. Veškeré práce by měly skončit na podzim roku 2017.

Čtyři cesty do centra, ale žádná řidiče nenadchne

Řidiči jedoucí od Chrudimi mají už nyní problém dostat se rychle na pardubické nádraží. Po zítřejším uzavření důležité odbočky ze silnice I/37 ale budou na dnešní „kolony“ možná ještě vzpomínat s nostalgií. K nádraží povedou čtyři cesty, ale ideální nebude žádná.

1. Dražkovice: Kdo opustí silnici I/37 už v Dražkovicích, bude se muset probíjet ucpaným centrem. Nebo se mu může vyhnout přes ulici S. K. Neumanna, kde se sice v Anenském podjezdu někdy čeká, ale nebývá to tak hrozné.

2. Dukla: Řidiči odbočí z I/37 na světelné křižovatce u závodiště a pojedou přes Duklu. Nepochybně ale uvíznou před semafory na křižovatce ulic Teplého a Jana Palacha, kde se ve špičce stojí už dnes.

3. Kolem nádraží Rosice: Možnost, kterou doporučují silničáři. Řidiči si zajedou čtyři kilometry, navíc při cestě od Hradce Králové stojí kolony, které se ještě prodlouží.

4. Přes Polabiny: Elegantní řešení. Řidiči mohou jet na Hradec a pak odbočit do Polabin. Když zamíří přímo k nádraží kolem UNI HOBBY, mohou vydělat na tom, že tudy nesmějí jezdit kamiony. Další možností je přejet Labe u arény, kde je čtyřproudá silnice, ale zase mnohem větší provoz.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Oblíbený Mrhal má problém, hrází rybníka u Budějovic prosakuje voda.
Tonoucí holčičku oživovali lékaři přes hodinu, život už jí nezachránili

Dvouletá holčička se v pondělí odpoledne utopila v jedné obci na Orlickoústecku. Nepomohl jí ani okamžitý zásah záchranářů. Policisté událost potvrdili, ovšem...  celý článek

Rybičky 48 na festivalu České hrady pod Kunětickou horou (24. 7. 2015).
Začínají „retrohrady“. Do akce jde Bílá, Olympic, Anna K i Müller

Tak trochu jiné České hrady vypuknou v pátek pod hradem Kunětická hora. Pořadatelé tentokrát vsadili na veterány české muziky. Divákům se tak představí Lucie...  celý článek

Vazební věznice Hradec Králové
Soud snížil trest matce novorozence z krabice. Neví se, zda po porodu žil

Žena z Chrudimska, která se nepostarala o své čerstvě narozené dítě a jeho tělo později ukryla do krabice, si ve vězení odpyká devět let. Původní patnáctiletý...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
OBCHODNÍK – CAD/PLM SYSTÉMY

Advantage Consulting, s.r.o.
Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj
nabízený plat: 25 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.