Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pět úkolů pro nového primátora. „Třídu Míru už hlídám,“ řekl Charvát

  9:57aktualizováno  9:57
MF DNES vybrala pět problémů, které musí nový primátor Pardubic Martin Charvát řešit. Ten první trápí všechny, kteří sledují vznik nové pěší zóny na třídě Míru. Důležitější ovšem bude to, zda se novému vedení podaří alespoň trochu zlepšit bídnou dopravní situaci v centru nebo jestli schválí rozumný územní plán.

Nový pardubický primátor Martin Charvát začal městu šéfovat. Nečekají na něj zrovna jednoduché úkoly. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Teprve v pátek odpoledne se lídr hnutí ANO 2011 Martin Charvát stal novým pardubickým primátorem.

Ovšem už v pondělí začne městu šéfovat z nové kanceláře, ve které na něj nečekají zrovna jednoduché úkoly. Co se od nového primátora čeká?

1.Úspěšné dokončení rekonstrukce třídy Míru

Do prvního se Charvát pustil už v minulých týdnech. Bývalé vedení města ho začalo zvát na kontrolní dny opravy hlavní pardubické ulice. Ta se totiž nevyvíjí zcela přesně podle přání politiků i veřejnosti, a tak je zřejmé, že nové radní nečeká snadná mise. Jejím cílem by mělo být co nejrychlejší otevření moderního bulváru, pokud možno s normálně položenou dlažbou.

„Myslím, že kontrolní mechanismus stavby moji předchůdci nastavili dobře. Teď jde o to, pokračovat v kontrole a hlídat kvalitu odevzdané práce,“ uvedl Charvát, který sám však připouští, že může být problém s termínem dokončení opravy za 120 milionů. Ten vyprší na konci února 2015.

„Nyní se zdá, že to není reálné datum. Budeme však s firmou hledat cestu, aby dílo bylo dokončené v odpovídající kvalitě a také včas,“ uvedl Martin Charvát.

2.Lepší průjezdnost Pardubic, méně živelného kopání

V tomto bodě se zdá jisté, že Pardubice čeká zlepšení. Takový dopravní guláš, který se politikům podařil navařit zejména letos v létě a který vlastně ochromil celé město, se snad už ani nemůže opakovat. Najednou totiž město a kraj opravovaly hned několik klíčových ulic.

„Jasné je, že městu dopravně uleví až postavené obchvaty. Už nyní se ale dají dělat některé kroky, které také pomohou. Za ten základní považuji lepší koordinaci případných oprav a uzavírek s krajem nebo Ředitelstvím silnic a dálnic. Podobné souběhy několika akcí se už nesmí opakovat,“ uvedl Charvát s tím, že má i několik dalších nápadů. „Rozhodně je třeba co nejvíce využít systém semaforů tak, aby se městem dalo co nejrychleji projet. Ve hře jsou i dílčí úpravy dopravního značení a podobně.“

3.Tvorba nového územního plánu města

Pardubice už nutně potřebují nový územní plán, který vlastně říká, kde se co může stavět, a kde se naopak musí zachovat zelené plochy. Stávající územní plán se už mnohokrát měnil a přestal vyhovovat požadavkům 21. století.

„V březnu by nám firma, která návrh územního plánu pro město zpracovává, měla dát první výstupy. Je jasné, že kolem územního plánu bude hodně tlaků a lobbování. Na to jsem připravený,“ uvedl nový pardubický primátor.

Podle něj by nový územní plán měl umožnit větší rozvoj města, zároveň ale je prý nutné nejdříve využít už zastavěná území. „To se týká hlavně brownfieldů, jakými jsou Masarykova kasárna nebo areál bývalé Tesly. Naopak mohu říct, že v zeleném pásu kolem Hradecké ulice se stavět nebude,“ řekl.

4.Výstavba důstojného nábřeží u obou řek

Málokteré město má dvě řeky jako Pardubice. A přesto jsou břehy Labe i Chrudimky zarostlé, bez možnosti si tam zaběhat, posedět na dece s piknikovým košem nebo zacvičit v přírodě. Zatím jediný pokus, vedoucí trochu tímto směrem, byla plánovaná oprava staré vojenské plovárny. A to je 25 let po revoluci škoda, stačí se podívat do sousedního Hradce, který s Labem žije. Nový primátor tvrdí, že s tím chce něco udělat.

„Především moje náměstkyně Helena Dvořáčková, která je projektantka, mě už seznámila s několika nápady, jak nábřeží oživit. Myslím si, že to nemusí být ani o nějakých horentních sumách. Navíc by se zřejmě daly použít evropské peníze. V tomto rozhodně chceme Pardubice v následujícím období posunout,“ řekl Charvát.

5.Vyřešení otázky fotbalového stadionu

Zchátralý Letní stadion nedaleko arény štve pardubickou veřejnost a zřejmě i politiky už hodně dlouho. Ovšem nepadl zatím jediný konkrétní návrh, jak dílo otevřené v roce 1931 opravit, nebo naopak zlikvidovat. „Tohle je hodně složitá věc, kterou musíme rozebrat hlavně se sportovci. Těch se budeme ptát i na ostatní areály.“





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.