"Je to těžké rozhodnutí. Je to jako kdybyste před sebou měli dvě krásná auta, ale nevěděli byste, které koupit," říká náměstek primátorky František Brendl.
Ovšem hned dává najevo, že on vybráno má. "Jsem pro tunel. Mám pocit, že když silnici nezakopeme nyní, tak už nikdy," dodal.
Ostatní šéfové magistrátu jsou však zatím zdrženlivější. Podle dalšího náměstka Martina Bílka je totiž nutné mít připravené obě varianty. "Je to všechno o penězích. Když se ukáže, že přestavba náměstí Republiky je příliš drahá, musíme investovat do ulice U Stadionu. Platí to i opačně. Proto pracujeme na obou projektech," říká Bílek.
Na plánech zahloubení silnice před Zelenou bránou se pracuje už dlouho. Podle nich by se nyní čtyřproudová komunikace měla zhruba v území od vjezdu do podzemního parkoviště pod Grandem až po divadlo zúžit na dva pruhy a hlavně zakopat pod zem.
Tak by se propojilo staré a nové centrum města, navíc by na náměstí Republiky mohla vzniknout odpočinková zóna plná laviček, fontán a zeleně. Vše by mělo stát něco kolem sta milionů korun.
Město usiluje o pozemky kolem torza haly už roky
"Do té částky se musíme vejít. Hlavní vtip je v tom, že nebudeme razit žádný tunel, ale vykopeme obyčejnou díru, ve které se poté postaví silnice. Navíc půjdeme do naprosto minimální možné hloubky čtyř a půl metru," uvedl architekt Jaromír Walter, který na projektu pracuje.
Na straně druhé by radní mohli z města vygumovat jedno z nejškaredějších míst ve městě. Okolí torza nikdy nedostavěné haly u Tyršových sadů totiž k návštěvě vážně neláká.
Stará jatka by tak radnice mohla přebudovat na návštěvnické centrum, z rezavé konstrukce haly by mohl být velký společenský sál, vedle něj by pak stálo letní kino a peníze by měly zbýt na částečnou opravu Letního stadionu.
"Projekt je to pěkný. Ovšem má jednu podmínku. Musíme se totiž do října dostat k pozemku pod nedostavěnou halou. Pokud to nevyjde, musíme se rychle vrhnout na tunel. Nemáme totiž příliš času," říká Bílek.
Hlavní podmínkou totiž je, že peníze musí být prostavěny do konce roku 2013. A jelikož se město k parcele pod halou nemůže propracovat už řadu roků, začíná se do role favorita dostávat právě tunel.