Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubice v létě čeká uzavírka roku, část města odřízne

  16:20aktualizováno  16:20
Na začátku prázdnin udělají stavbaři z nejdůležitější křižovatky v Pardubicích u Parama torzo. Řidiči ji ze všech směrů projedou, ale nebudou moci odbočit. Nejhůře to pocítí západní část města, jež bude odříznuta od severního směru na Hradec.

Křižovatka u Parama z pohledu od Chrudimi do centra Pardubic. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Tisícům motoristů silničáři během prázdnin na křižovatce u Parama zcela uzavřou sjezd od Chrudimi či Hradce Králové směrem k sídlišti Dukla a závodišti a opačně.

Prověrka nervů je spojena s pokračující výstavbou velké okružní křižovatky, která roste v místě mimoúrovňové křižovatky u Parama. Kompletní uzavírka přitom potrvá dva měsíce.

„Řidiče od července čekají dvě podstatné změny. Do konce srpna bude kvůli přeložce inženýrských sítí zcela uzavřena rampa mezi silnicemi I/37 a I/2. Během prázdnin tedy nebude možno ani od Chrudimi, ani od nádraží odbočit na Duklu či k závodišti,“ popsal změny Stanislav Král z úseku výstavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Už nyní se v Pardubicích kvůli stále chybějícím obchvatům v centru téměř denně tvoří kolony. Těžko říct, jak se přeplněné ulice vyrovnají s dalším náporem. Co udělají řidiči například ze Svítkova, kteří by podle úřadů měli do Hradce jet po silnicích třetí třídy a zajet si 12 kilometrů. Skutečně si nebudou chtít cestu zkrátit přes centrum města?

Problémy se dají čekat zvláště během pracovního týdne, kdy se řidiči pravidelně potýkají se zácpami v ulici Teplého na křižovatce s ulicí Jana Palacha. Průjezd poblíž dopravního podniku se ve špičce už nyní protahuje o dlouhé minuty. Předpokládá se, že řidiči sjedou na příjezdu od Chrudimi na mimoúrovňové křižovatce u Dražkovic a do centra pojedou dále po Chrudimské ulici a ulici Jana Palacha.

Drobná pomoc. Sjezd u nádraží se řidičům vrátí

Aby se ale situace v tomto místě nestala zcela katastrofální, rozhodli se silničáři k nečekanému kroku.

„Oproti původnímu plánu U Trojice vybudujeme novou spojku, díky níž bude možno ze směru od Chrudimi opět odbočit do centra, tedy k nádraží,“ upozornil Král na otevření sjezdové rampy k Lidlu.

Sjezd za stávajícím provizorním přemostěním trati Pardubice - Hradec Králové „odstřihli“ silničáři počátkem loňského října. Nyní staví sjezd zcela nový, a to jen několik desítek metrů vedle toho původního, jenž zůstane i nadále zavřený.

Do nesnází se však při uzavírce rampy mohou dostat příznivci dostihů a dalších akcí pořádaných během léta na závodišti. V kalendáři akcí figuruje během prázdninových měsíců pětice více či méně navštěvovaných událostí, včetně třetí srpnové kvalifikace na Velkou pardubickou.

Řidiči osobních aut, kteří budou chtít jet od Hradce dále na Přelouč, nasměrují značky na objízdnou trasu, která vyústí na křižovatce ve Starých Čívicích a bude měřit 11 kilometrů. Cesta až k branám závodiště pak bude delší ještě o více než tři kilometry. Šoféři nákladních aut si zajedou podstatně více, jelikož je dočasné ukazatele pošlou přes Chrudim na trasu dlouhou zhruba 27 kilometrů.

Semafor už je minulostí

V blízkosti stavby „kruháku“ o průměru 40 metrů už minulý týden zhasl a následně definitivně zmizel semafor, což však provozu paradoxně spíše pomohlo. Jízdu řízenou pouze dopravními značkami si však řidiči dlouho neužijí. Vedle rostoucí okružní křižovatky se stavbaři dál věnují i dalším objektům, které budou tvořit téměř kilometr dlouhé rozšíření silnice I/37, jež je nejvytíženější silnicí první třídy v celém kraji.

Vrstvy zeminy budou v příštích týdnech přibývat vedle nynějšího dvoupruhu, který bude následně uzavřený a kompletně opravený.

„Od září bude již alespoň zčásti fungovat kruhový objezd, koncem letošního roku chceme dopravu převést na nově vybudovanou část komunikace a původní komunikaci I/37 zcela uzavřít,“ dodal Král.

Na nové, širší polovině vzniknou mosty, z nichž ten největší vedoucí přes hlavní železniční koridor na Moravu osadil obří jeřáb na své místo po částech koncem minulého týdne. Podle předpokladu silničářů by veškeré práce na jediné aktuálně vznikající velké silniční stavbě měly trvat do druhé poloviny příštího roku.

Motoristům se uzavře sjezd od Chrudimi či Hradce Králové směrem k sídlišti Dukla a závodišti a opačně.

Motoristům se uzavře sjezd od Chrudimi či Hradce Králové směrem k sídlišti Dukla a závodišti a opačně.

Autor:




Hlavní zprávy

MIKUPEX TRADE s.r.o.
Servisní technik, cca 35 000 Kč, home office, plná výbava

MIKUPEX TRADE s.r.o.
Pardubický kraj, kraj Vysočina, Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj
nabízený plat: 35 000 - 41 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.