Na péči si pacienti nestěžují, chtějí více soukromí (ilustrační foto)

Na péči si pacienti nestěžují, chtějí více soukromí (ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Pacienti vytkli nemocnicím Pardubického kraje horší jídlo a soukromí

  • 4
Lidé léčení v nemocnicích Pardubického kraje by chtěli lepší jídlo a také jim vadí poskytování informací před ostatními pacienty. Vyplynulo to z provedeného průzkumu. V zásadě jsou ale pacienti s péčí docela spokojeni.

Asi se nedalo čekat, že by průzkum mezi pacienty krajských nemocnic, který podporoval sám krajský úřad, dopadl pro zařízení nějak zásadně špatně.

A překvapení se nekonalo. Pacienti ve svých odpovědích nejvíce rozdávali jedničky a dvojky. Přesto poslali do nemocnic i negativní vzkazy a nebylo jich zrovna málo.

Nedostatky a rezervy vidí lidé třeba v představování zdravotníků pacientům, podávání informací u lůžka před ostatními spolunocležníky, v úpravě prostředí či někde právě ve stravování. Například největší výtky ke kvalitě jídla se objevily v Pardubické krajské nemocnici.

"Všechny nemocnice zpracují projekty, jakým způsobem budou péči o pacienty řešit," reagovala koordinátorka kvality nemocnic Pardubického kraje Eva Havlíková.

Anketu vyplnili vždy poslední den před propuštěním pacienti v nemocnicích v Pardubicích, Chrudimi, Ústí nad Orlicí a ve Svitavách, konala se také v jejich ambulancích a na porodních odděleních. Dotazníky během dvou měsíců vyplnilo přes 2 300 pacientů.

"Jakou celkovou známkou byste ohodnotil váš pobyt v nemocnici?"

Například na tuto otázku reagovalo 66 procent pacientů jedničkou a 27 procent dvojkou. Přes devět lidí z deseti je víceméně spokojeno s každou ze čtyř nemocnic.

Reorganizace by péči zhoršit neměla, tvrdí kraj

Dojem, že byli léčeni s úctou a respektem k jejich osobě, uvedlo 97 procent lidí, kteří přišli do kontaktu s lékaři a zdravotními sestrami. Jednoznačně dominuje spokojenost s poskytováním zdravotní péče v našich zařízeních.

"A přestože slyšíme nejrůznější informace o úrovni stravy, přesto pacienti hodnotí stravu kladně," řekl hejtman Martin Netolický po zjištění, že zcela či většinou bylo s jídlem spokojeno 89 procent pacientů.

Také fakt, že na ambulancích bylo podle nich do 15 minut ošetřeno 60 procent pacientů a do jedné hodiny 93 procent, potvrzuje, že celkově je délka čekání slušná.

Poměrnou spokojenost pacientů se zdravotnickými zařízeními by podle zřizovatele nemocnic neměla narušit ani chystaná reorganizace krajského zdravotnictví.

"Po ní budou výsledky stejné, ne-li lepší," slibuje hejtman.