Sestavená je také již kašna. Naopak další díly, které budou tvořit okraje...

Sestavená je také již kašna. Naopak další díly, které budou tvořit okraje zelených ploch, na své umístění stále čekají. | foto: Martin Švec, MAFRA

Oprava okolí pardubického nádraží finišuje, Švýcary postup prací potěšil

  • 20
Přestavba pardubického náměstí Jana Pernera za přibližně 176 milionů korun spěje ke svému konci. O víkendu dělníci položili asfalt na Palackého třídě a brzy k nádraží povedou i nové troleje. Zkušební provoz tak začne v terminálu už za dva týdny.

Současní radní Pardubic se už pomalu budou moci chystat na své první velké stříhání slavnostních pásek po dokončení významné stavby. Zatímco dosud „zastříhávali“ úspěchy svých předchůdců (třída Míru, Tyršovy sady, park Na Špici), nyní už mohou brousit nůžky před dokončením vlastního projektu. Velmi rychle spěje ke konci oprava náměstí Jana Pernera před hlavním nádražím.

„Uplynulý víkend dělníci položili asfalt na Palackého ulici, začátkem června pak přeloží trolejové vedení do prostor nového terminálu. Díky tomu dojde ke změně trasy trolejbusových linek. Trolejbusy budou kolem nádraží ČD projíždět nikoliv po Palackého ulici, ale terminálem,“ uvedla mluvčí města Iveta Koubková s tím, že zkušební provoz trolejbusů začne už v pondělí 5. června.

Ten den po kontrole Drážního úřadu bude možné převést trolejbusovou dopravu do prostoru terminálu. Terminál tak díky průjezdu trolejbusů začne postupně ožívat.

„Trolejbusy budou kolem nádraží ČD projíždět avšak bez výstupu cestujících. Pro ty nadále platí nejbližší obsluhované zastávky Autobusové nádraží, Albert HM a Polabiny, Lidická,“ uvedl místopředseda představenstva Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.

Nový terminál by měl lidem zjednodušit cestování MHD

Ten ocenil cestující i další obyvatele Pardubic za to, že už zhruba půlroční opravu zvládají celkem v klidu. Řidiči totiž v místě stavby stojí téměř každý den v dlouhých kolonách. Také lidé, kteří jdou od vlaku třeba s těžkým kufrem směrem k parkovišti nebo na zastávku MHD, si v okolí velkého staveniště užijí své.

„Děkujeme všem cestujícím za trpělivost. Věříme, že nový terminál, jehož výstavba jde v těchto dnech do finále, přinese významné zjednodušení pohybu a orientace cestujících v prostorách přednádraží a přispěje nejen ke zvýšení komfortnosti cestování veřejnou dopravou, ale stane se i reprezentativní vstupní branou do našeho města,“ dodal Tomáš Pelikán.

Na masivní přestavbu prostoru mezi nádražím a lihovarem přispějí zhruba 108 miliony korun správci švýcarských fondů. Je tak logické, že se zajímají o průběh stavby. Poslední prohlídku si naplánovali na začátek měsíce a byli po ní spokojení.

„Hodně jsem o projektu přednádraží četla. Jsem ráda, že jsem jej mohla konečně spatřit na vlastní oči. Považuji jej za opravdu důležitý, jelikož se nejedná o krátkodobou záležitost, ale o stavbu, kterou budou využívat budoucí generace,“ uvedla při návštěvě Pardubic švýcarská státní tajemnice MarieGabrielle Ineichen-Fleisch.

Ta podle svých slov měla největší obavy o to, zda stavbaři dokážou smazat časovou ztrátu, kterou nabrali kvůli mrazivé zimě.

„Pro návštěvu jsme se rozhodli také vzhledem ke zpoždění prací, způsobeném dlouhou a mrazivou zimou, abychom zjistili, v jaké fázi se stavba nachází. Na základě prohlídky přednádraží však věřím, že se společně dočkáme jeho úspěšného dokončení,“ dodala IneichenFleisch.

„Do konce června budeme kolaudovat, optimisticky 1. července bychom to chtěli pustit do plného provozu,“ dodává k tomu Libor Matoušek, který má u nádraží na starosti stavební dozor.