Cestující si toho nevšimnou, ale nástupiště pod nimi o několik centimetrů kleslo.

Cestující si toho nevšimnou, ale nástupiště pod nimi o několik centimetrů kleslo. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Perony a koleje klesají, oprava nádraží v Ústí nad Orlicí se protahuje

  • 9
Koleje a perony klesají, proto správci železnic prodlužují obnovu nádraží v Ústí nad Orlicí. Dostavbu zkomplikovaly problémy s podložím. Místo jara je proto termín dokončení modernizace odložen na září.

„Jedno z nově budovaných nástupišť se nepředvídaně propadlo. Ale pokles není nijak dramatický, nejvíc o čtyřicet milimetrů,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Podle něj problémy způsobilo sesednutí materiálu v místech přístupové cesty k nádraží a travnatých ploch kvůli pojezdu pracovních strojů.

„Závada nemá vliv na provoz ani na bezpečnost, cestující mohou problém spatřit jen pokud se na něj zaměří, jinak si ho ani nevšimnou. K vyřešení se použijí místní nízkotlaké injektáže a sanace nástupištních hran na části nástupišť od podchodu směr Česká Třebová,“ řekl Jakub Ptačinský.

Sanace propadu třebovské strany nástupišť číslo jedna a dvě se uskuteční během srpnových a zářijových výluk.

Správci železnic nyní zpracovávají i další projekt, kterým chtějí předejít zaplavování třetího nástupiště z přilehlého zalesněného svahu. Stává se tak při delších, nebo prudkých deštích.

„Voda s sebou nese zeminu a pevné částice, které nám ucpávají kanalizaci a tím dojde k jejímu rozlití po nástupištní ploše. V korytě řeky byl také objeven pilíř, který se musí demontovat tak, aby se na něj nezachytávaly věci při velké vodě,“ řekl mluvčí SŽDC.

Stanice slouží cestujícím ve zkušebním provozu od poloviny listopadu loňského roku. Práce, které nebyly předmětem změn během výstavby, byly dokončeny do konce března. Nyní investor dokončuje dláždění soutoku Tiché Orlice a Třebovky, nábřežní zídky a zajišťuje náhradní výsadbu. Historická budova je už jediným nezmodernizovaným místem na tomto úseku hlavního koridoru.

I když řada nedodělků průběžně mizí, u části cestujících trvá nespokojenost s příliš malými prostorami nového nádraží a s velkými přestupními vzdálenostmi kvůli šířce kolejiště.