Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Perony a koleje klesají, oprava nádraží v Ústí nad Orlicí se protahuje

  17:25aktualizováno  17:25
Koleje a perony klesají, proto správci železnic prodlužují obnovu nádraží v Ústí nad Orlicí. Dostavbu zkomplikovaly problémy s podložím. Místo jara je proto termín dokončení modernizace odložen na září.

Cestující si toho nevšimnou, ale nástupiště pod nimi o několik centimetrů kleslo. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

„Jedno z nově budovaných nástupišť se nepředvídaně propadlo. Ale pokles není nijak dramatický, nejvíc o čtyřicet milimetrů,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Fotogalerie

Podle něj problémy způsobilo sesednutí materiálu v místech přístupové cesty k nádraží a travnatých ploch kvůli pojezdu pracovních strojů.

„Závada nemá vliv na provoz ani na bezpečnost, cestující mohou problém spatřit jen pokud se na něj zaměří, jinak si ho ani nevšimnou. K vyřešení se použijí místní nízkotlaké injektáže a sanace nástupištních hran na části nástupišť od podchodu směr Česká Třebová,“ řekl Jakub Ptačinský.

Sanace propadu třebovské strany nástupišť číslo jedna a dvě se uskuteční během srpnových a zářijových výluk.

Správci železnic nyní zpracovávají i další projekt, kterým chtějí předejít zaplavování třetího nástupiště z přilehlého zalesněného svahu. Stává se tak při delších, nebo prudkých deštích.

„Voda s sebou nese zeminu a pevné částice, které nám ucpávají kanalizaci a tím dojde k jejímu rozlití po nástupištní ploše. V korytě řeky byl také objeven pilíř, který se musí demontovat tak, aby se na něj nezachytávaly věci při velké vodě,“ řekl mluvčí SŽDC.

Stanice slouží cestujícím ve zkušebním provozu od poloviny listopadu loňského roku. Práce, které nebyly předmětem změn během výstavby, byly dokončeny do konce března. Nyní investor dokončuje dláždění soutoku Tiché Orlice a Třebovky, nábřežní zídky a zajišťuje náhradní výsadbu. Historická budova je už jediným nezmodernizovaným místem na tomto úseku hlavního koridoru.

I když řada nedodělků průběžně mizí, u části cestujících trvá nespokojenost s příliš malými prostorami nového nádraží a s velkými přestupními vzdálenostmi kvůli šířce kolejiště. 





Hlavní zprávy

Pavel Lidák - International transport s.r.o. - Pavel Lidák
Řidič/ka nákladního automobilu v zahraniční dopravě (TIR)

Pavel Lidák - International transport s.r.o. - Pavel Lidák
Pardubický kraj
nabízený plat: 40 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.