Sjezdovou větev v prosinci 2014 naplno využívala cisterna, která zajišťovala...

Sjezdovou větev v prosinci 2014 naplno využívala cisterna, která zajišťovala zásobu betonu určeného pro stavbu mostů hlavní trasy. V popředí je stále postavená ochranná střecha nad silnicí I/37. | foto: Martin Švec, MAFRA

Opatovická křižovatka mění podobu každý měsíc, za ní skončí R35 v poli

  • 11
Řidičům využívajícím spojnici mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se každým dnem nabízí pohled na rostoucí křižovatku v Opatovicích nad Labem. Počasí dělníkům přeje, a tak bude třetí patro hotové podle plánu silničářů. Autostráda R35 přesto skončí zatím jen v polích.

Díky dobrým klimatickým podmínkám neutichly práce ani v průběhu prosince. Na místě se například betonovaly další části více než kilometr dlouhého mostu hlavní trasy R35, která v budoucnu povede směrem na Časy.

Výrazně pokročily i práce na sjezdové a nájezdové větvi na „pětatřicítku“, která v budoucnu uleví provozu na přetížené dálnici D1.

Silničáři tedy v Opatovicích postupují podle stanoveného plánu a zprovoznění stavby za více než miliardu v určeném termínu zatím nic nebrání.

„Ano, stavba probíhá podle harmonogramu. Bude dokončena do konce roku 2015," potvrdila vedoucí úseku výstavby z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Hana Jarolímová.

Stavbu navazujících úseků plánuje ŘSD až v roce 2016, takže křižovatka zatím najde využití pouze pro stroje, které se budou podílet na stavbě dalších částí R35.

Motoristé si kvůli probíhajícím pracím museli opakovaně zvyknout na změnu dopravního značení, ke kterému dochází z důvodu posunu mostní konstrukce nad druhým patrem křižovatky. Aktuální uzávěrka jedné z částí rondelu potrvá až do konce března příštího roku.

Nad stávající čtyřpruhovou „Hradubickou“ silnicí spojující obě krajská města navíc i nadále stojí ochranný kryt.