Kraj tak teď může dál prosazovat sloučení obou institucí "silou", ale není to pravděpodobné. Komise bude zveřejňovat konkrétní návrhy kraji ve středu, každý člen se vyjádří samostatně.
Posuzovaly se i další návrhy, třeba vytvoření marketingové značky Zámek Pardubice, která by měla za úkol postarat se o vyšší atraktivitu zámku a zastřešit muzeum i galerii.
Lidé kolem muzea však o něčem takovém nechtějí ani slyšet. "Máme velké obavy z komercionalizace budov zámku," řekl Vlastimil Doubrava, předseda Muzejního spolku, instituce, která v roce 1880 muzeum založila.
Členem komise byl i známý podnikatel v cestovním ruchu a přítel hejtmana Radka Martínka Tomio Okamura. Ten se postavil za spojení galerie s muzeem.
"Koordinace obou subjektů v pardubickém zámku je ku prospěchu obou. Projekt vytvoření jedné značky Zámek Pardubice má z pohledu zvnějšku největší potenciál," uvedl Okamura.
Závěr členů komise byl však jiný. "Podle nich by především neměly zmizet současné značky Východočeského muzea a Východočeské galerie," uvedla mluvčí kraje Magdaléna Navrátilová.