Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pára budila pozornost. Přes léto pojede každou sobotu na Králicko

  18:40aktualizováno  18:40
Bafající parní lokomotiva s jedním vagonkem na prvním nástupišti pardubického nádraží byla v pondělí dopoledne středem pozornosti. Vedení kraje spolu s Českými dráhami vypravily mimořádný vlak do Moravan, aby informovaly o horké novince letošního léta pro turisty, kteří chtějí objevovat okolí Králického Sněžníku.

Od poloviny června totiž budou každou sobotu pendlovat mezi Letohradem a Hanušovicemi sobotní expresy tažené párou.

Objevovat východní cíp kraje s množstvím historických památek a krásnou přírodou má být pro turisty díky historickým vlakům mnohem lákavější.

Vláček s parní lokomotivou ozdobí o sobotách řadu nádraží i krajinu na Orlickoústecku.

Vláček s parní lokomotivou ozdobí o sobotách řadu nádraží i krajinu na Orlickoústecku.

„Cílem je především další zatraktivnění turistické oblasti, kde se nachází nejen Králický Sněžník, ale taká tvrz Bouda, Vojenské muzeum Králíky, Dolní Morava nebo pěchotní srub K-S 14,“ řekl hejtman kraje Martin Netolický při netradiční vyjížďce, která budila zájem lidí podél celé tratě až do Moravan.

První vlak pro cestující vyjede z Letohradu v sobotu 13. června. Navíc České dráhy vypraví každý týden jiný vlak z Depa historických vozidel.

Návštěvníci se tak mohou svézt soupravou taženou parní lokomotivou 464.008 vyrobenou v ČKD v roce 1935 zvanou „Ušatá“. Šestkrát za sezonu vyjede vlak s „Velkým bejčkem“, který je deponován v České Třebové a lidé ho můžou pod označením 423.009 znát z každoročních Mikulášských jízd po Orlicku. Do akce bude zapojen i novější červenobílý motorák M 286.0001 zvaný „Krokodýl“.

Příplatek bude spíše symbolický

Rodiny s dětmi se nemusejí bát, že jim zážitek udělá díru do peněženky. Ceník jízdného se bude řídit platným tarifem Českých drah s drobným příplatkem na obnovu a údržbu historických lokomotiv.

Jak budou jezdit vlaky?

12:20 Hanušovice 11:40

12:27/12:29 Vlaské 11:32/13:34

12:36/12:38 Podlesí 11:22/11:25

12:50/12:54 Č. Potok 11:05/11:10

12:58/12:59 Prostř. Lipka 10:59/11:01

13:05/13:43 Dolní Lipka 10:20/10:53

13:51/13:53 Lichkov 10:00/10:10

13:58/13:59 Mladkov 9:52/9:55

14:05/14:06 Těchonín 9:43/9:46

14:14/14:18 Jablonné n. O. 9:30/9:35

14:32 Letohrad 9:15

„Bude to symbolických 15 korun. Poslouží k tomu, abychom mohli i v budoucnu vidět historické lokomotivy v celé jejich kráse a připomínat si tak století páry nejen dnes, ale také v budoucnosti,“ dodal Netolický.

Podobnou cestou se vydali zatím jenom na jižní Moravě, kde pravidelně jezdí do Lednicko-valtického areálu motorový vlak. „My máme páru, a to nikdo v České republice nemá,“ řekl hejtman kraje.

Trať potěší zejména železniční nostalgiky kvůli množství architektonicky zajímavých mostů a tunelů.

„Máme co ukázat veřejnosti. Železnice jako taková má u nás bohatou tradici. O to větší máme radost, když to bude prostřednictvím historických vozů,“ řekl ve skvěle padnoucí uniformě vlakvedoucí Jiří Rokos, který se bude s cestujícími vídat na pravidelných spojích od 13. června do 19. září.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.