Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přípravy na obchvat. Z Chrudimi bude hlavní město kruhových objezdů

  18:00aktualizováno  18:00
Vypadá to, že Chrudim se brzy stane hlavním městem kruhových objezdů. Už teď jich má osm a příští rok se pravděpodobně u tamní nemocnice objeví kruhový objezd číslo devět.

Další kruhový objezd roste v Chrudimi u restaurace při výjezdu na Slatiňany. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Čím je pravděpodobnější, že stavbaři příští rok dokončí první část obchvatu Chrudimi, tím více se radní připravují na invazi aut a především těžkých kamionů na jižní okraj města.

Obchvat bude zatím jen poloviční a auta sice odkloní z centra, ale pak je pošle zpět do okrajových částí Chrudimi, kde způsobí velké problémy. Najíždět z vedlejších silnic na městský okruh bude mnohem těžší než dnes.

„Pokud nic neuděláme, tak od Vlčnova ve špičce nic na hlavní silnici neprojede,“ řekl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček.

Právě proto se do hry dostává kruhový objezd s pořadovým číslem devět, který by mohl zaplatit stát.

„Jsou v podstatě jen dvě možnosti, jak zajistit řidičům od Vlčnova bezpečný vjezd na hlavní silnici. Kruhový objezd, anebo světelná křižovatka. V tomto případě by ale kruhový objezd byl vhodnější, většinou se nevyplácí kombinovat světelné křižovatky s kruhovými objezdy,“ uvedl Trávníček.

„Už teď je obtížné se na hlavní silnici dostat, když je hustý provoz, tak čekáme dost dlouho. Kruhový objezd by bylo dobré řešení, jsem pro,“ řekl René Novák z Vlčnova.

Problém ovšem spočívá v tom, že již existující kruhový objezd u nemocnice bude od toho nového vzdálen jen sto deset metrů, což může, ale nemusí přispět k dopravním zácpám.

Objezdy jsou někdy malé a dopravě nestačí

„Obecně považuji kruhové objezdy za velmi dobrý vynález, který zvýšil bezpečnost na mnoha kritických kříženích komunikací. Dokazují to statistiky,“ řekl před časem dopravní expert ČVUT Petr Moos. Problém podle něj způsobují některé objezdy, které jsou navázány příliš blízko sebe anebo zabírají větší plochu, než je nutné.

První kruhový objezd v Chrudimi vznikl v roce 2003 u hotelu Bohemia a vzápětí další a nejvíce kritizovaný u Bídy. Je malý a jeho kapacita dopravě nestačí. Špatně umístěné přechody stavbaři přesunuli dál od křižovatky až loni.

Naopak kruhové objezdy u nemocnice, Teska, Kauflandu a plynáren a loni dokončený na křižovatce směrem na Slatiňany se osvědčily.

Radní řeší ale ještě jeden vážný problém. Až obchvat vyústí u chrudimského Kauflandu, kamiony vyrazí na objížďku města a kolem kasáren zamíří do Slatiňan.

Osobním autům by teoreticky ale nic nebránilo si cestu zkrátit o půldruhého kilometru přes Vlčí Horu a vyrazit do Slatiňan po Václavské ulici, kterou lemují rodinné domy. To by se místním obyvatelům stoprocentně nelíbilo. Museli by pár let čekat, než stát dokončí obchvat až za Slatiňany.

„Zatím jsme zadali projektantovi úkol, aby navrhl řešení, jak zklidnit dopravu přes Vlčí horu. Pokud bychom žádné opatření neudělali, počet projíždějících osobních aut se tam prudce zvýší. Čekáme, co projektant vymyslí,“ uvedl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček.

Zkratka do Slatiňan Václavskou ulicí je ale pro řidiče tak atraktivní, že by je odradily snad jedině nepříjemné retardéry či zúžená vozovka. Není vyloučeno, že radnice místo toho zbrzdí řidiče tak, jak je zvyklá. Dalšími kruhovými objezdy.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

Zbytek železného mostu není přes stromy a keře téměř ani vidět. Na začátku
Využití bývalého vojenského cvičiště stále rozděluje aktivisty a radní

Pomalé přibližování, ale také neodvratný střet nad hlavním problémem. Tak se dá popsat snaha aktivistů a radních Pardubic domluvit se na využití vojenského...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.