Robotický vysavač uklidí sám. Ilustrační foto

Robotický vysavač uklidí sám. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Obchodníci v kraji čekají velké tržby, Vánoce ovládnou robotické vysavače

  • 0
Loňská velká poptávka po set-top boxech či GPS navigacích se zřejmě letos opakovat nebude. I tak ale zůstane oblíbeným dárkem elektronika. Podle odborníků budou tahákem Vánoc robotické vysavače, které obstarají úklid samy, televize a retro gramofony. Obchodníci v kraji čekají větší tržby než loni.

"Hitem budou robotické vysavače, které začínají na ceně 3999 korun a končí na 13 tisících. Obrovský zájem je před Vánocemi o meteo stanice firmy Hyundai, které stojí od 400 korun výše, a také o retrogramofony od stejné firmy v ceně 2300 korun a výše," řekl vedoucí pardubické prodejny Elektro Euronics Zdeněk Preuss.

Inteligentní robotické vysavače uklízejí samy a dokážou se přizpůsobit prostředí, povrchu i množství nepořádku. Registrují blížící se stěnu, schody, uklidí i těžko dostupná místa.

"Lidé kupují spíše dražší roboty, aby se o úklid nemuseli vůbec starat, a většinou je kupují muži se ženami společně," řekl prodavač Roman Kaněra.

Zákazníci nakupují hodně i LED televizory, které se nyní dostaly na historicky nejnižší cenu kolem sedmi tisíc korun. Přispívá k tomu jejich úspornost a také nový trend mít doma dva televizory. Zato ustupuje prodej DVD přehrávačů.

V prodejně keramiky jdou na odbyt díky televizním Radám ptáka Loskutáka originální minipícka na jablko, v hudebninách nová cédéčka Hany Hegerové a Lucie Bílé. Z oblečení se jako vždy kupuje všechno, pokud i tady chtějí být kupující "trendy", tak by měli mít na paměti, že dnešními módními barvami jsou černá a fialová. Ostatně o tom svědčí řada výloh v buticích.

Obchodníci doufají i v povánoční nákupy

Drogerie nabízí tradiční balíčky, v lékárnách začíná být před Vánocemi větší poptávka po vitaminových přípravcích a mazání na klouby. "Pro řidiče se jako velmi praktický dárek může stát nová autolékárnička," připomíná zase po zkušenostech se zákazníky v Hypermarketu Albert jeho mluvčí Lukáš Hora.

Ten například v porovnání s loňskem očekává výrazně vyšší tržby.
"Dokonce by se mohlo jednat až o 10procentní narůst oproti předchozímu roku. Je to dáno také tím, že ekonomická krize pomalu odeznívá, a zákazníci tak plánují více utrácet," dodal Hora.

Štědrým dnem však nákupní žně zřejmě neskončí. "Očekávám, že velká část zákazníků přesune nákupy z prosince na leden," řekl Zdeněk Preuss. "Spíše si lidé dají pod stromek peníze a přijdou po Novém roce," konstatoval vedoucí pardubické prodejny Michael Jan Skalský.