Napsat, že řidiči na novou silnici vedoucí od Medlešic až k výpadovce na Vysoké Mýto netrpělivě čekají, by nebylo přesné. V posledních dnech se z Chrudimi kvůli sérii silničních staveb stalo město okupované auty.
Cesta z jižního okraje Chrudimi do středu Pardubic se ve špičce protáhne na několik desítek minut, byť to není ani čtrnáct kilometrů. A kolony ještě před otevřením obchvatu možná zhoustnou.
„V současné době je kvůli napojování obchvatu na stávající silnici I/37 u Medlešic spojena stavba s dílčími uzavírkami a objížďkami. Tou největší bude zřejmě úplná uzavírka a obousměrná objížďka přes Medlešice a Mikulovice, která bude probíhat v termínu od pondělí 19. října do 2. listopadu,“ uvedl místostarosta města Chrudim Jaroslav Trávníček.
To by ale měla být poslední komplikace na cestě k hotové první etapě obchvatu. „Oficiální otevření této části je naplánováno na středu 16. prosince letošního roku,“ sdělil ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vébr.
Obchvat bude hotový jen z poloviny
Obchvat Chrudimi nepřinese úplnou úlevu, bude totiž hotový jen z jedné poloviny, auta z něj budou sjíždět u Kauflandu zpět do města kolem sídliště U Stadionu. Jeho dokončení až za Slatiňany potrvá ještě nejméně tři roky.
Ředitelství silnic a dálnic oznámilo, že má připravené návrhy smluv pro jednání s vlastníky o výkupech pozemků, které chce okamžitě zahájit. Podle Vébra by stavba měla začít v roce 2017. Z toho se dá usuzovat, že když vše půjde hladce, celý obchvat Chrudimi a Slatiňan dlouhý deset a půl kilometru by měl být hotov nejpozději v roce 2019, možná i dříve.
Mezitím ovšem čekají na řidiče v Chrudimi dopravní komplikace, nicméně jiného druhu než dosud. Tranzitní doprava se bude valit z nedokončeného obchvatu kolem Tesca, kde ji bude brzdit série kruhových objezdů, k nimž ještě do konce roku jeden přibude u nemocnice v místě příjezdu od Vlčnova.