Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Novou část R35 nad obří křižovatkou zatížily tatry plné štěrku

  7:19aktualizováno  7:19
Patnáct tater naložených štěrkem ověřilo v minulých dnech kvalitu nově postaveného úseku autostrády R35, která překlenula obří okružní křižovatku u Opatovic nad Labem. Další auta se tam jen tak neukážou, protože rychlostní silnice o kus dál končí v polích.

Pokyn rukou a zvolání: „Pojeď“. Muž v oranžové vestě a s přilbou na hlavě tímto gestem odstartoval přesun plně naložených nákladních vozů do dalšího úseku mostní estakády.

Vyzkoušet přitom musely téměř všechny části kilometr dlouhé trasy, která se na mostních pilířích místy tyčí ve výšce až dvacet metrů nad okolním terénem.

„Celková zátěž vychází na 180 tun,“ vypočítal stavbyvedoucí František Groulík ze společnosti Skanska, která měla na starost výstavbu pravé poloviny mostu.

Patnáctka nákladních aut, z nichž převážnou část tvořily vozy značky Tatra, vjela se štěrkovým nákladem o váze dvanácti tun vždy na jedno takzvané pole. Barevné plastové kužely označovaly místo, kde mají auta přesně zastavit. Žluté přístroje s dlouhými kabely pro měření prohybu silnice přitom byly umístěné v prostoru pod mosty.

Podobné měření není pro silničáře ničím neobvyklým. „Spíše byl oříšek sehnat najednou tolik náklaďáků,“ podotkl Groulík, podle jehož informací bude kamenitý náklad z korb použit na finální úpravu terénu na konci stavby.

Na zbývajících částech křižovatky už jsou totiž zemní práce hotové. Silničáři také již položili všechny asfaltové vrstvy a momentálně se věnují výsadbě náhradní zeleně na svahu a pod mosty, kde je stále poměrně bahnitá zem. Také na samotných mostech zbývají dodělat poslední doplňky.

Fotogalerie

Pracovníci firem například natírali okraje stavby izolačním nátěrem. Chybí také ještě osadit několik metrů zeleného zábradlí. Na nájezdové rampě, která v budoucnu přivede řidiče z druhého patra tvořeného obří okružní křižovatkou na vrchní R35, musí silničáři přidělat ještě svodidla. „Těch bude na celé stavbě přibližně pět kilometrů,“ dodal Groulík.

Dodržet termín předání stavby nebude problém. Hotovo bude tento měsíc, pak však rychlostní silnice skončí v poli nedaleko opatovické elektrárny. Před sjezdem a výjezdem z ramp budou na rondelu umístěné betonové zátarasy bránící odbočení na nově postavené části silnice.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.