Reklamní kola z bulváru nemizí, naopak další přibylo na ukazateli

  • 7
Trvalé umísťování kol k městskému majetku na pardubické třídě Míru neskončilo. Právě naopak. Na jeden z ukazatelů kdosi napevno pověsil malé dětské kolo. Ačkoliv se vše tváří jako recese umělců, tak stejně jako předchozí případy má i tento reklamní účel.

Zatímco další kola obchodníci zaparkovali alespoň ke stojanům, nové „přírůstky“ našly poněkud zvláštní umístění.

Největší pozornost řady kolemjdoucích poutá malé oranžové dětské kolo. To někdo připevnil k ukazateli, jenž navádí návštěvníky města k vedlejší Machoňově pasáži či veřejným záchodům. Aby nedošlo k jakémukoliv poškození směrovníku, oblepili ho autoři díla ochrannou fólií. Tu ještě omotali žlutou páskou a kolo následně připevnili platovými páskami. Nechybí ovšem ani pevný zámek.

Vzhledem k výši ukotvení kola se dá čekat, že nejde o práci jednotlivce. Městská policie však na svých kamerových záznamech průběh připevnění „výzdoby“ nejspíše nezachytila.

„Nemáme k této události zatím žádné bližší informace,“ uvedla policejní mluvčí Lenka Uskobová.

Kola se na rušné ulici v centru Pardubic objevila nedávno jako reakce na zákaz obvyklých plechových poutačů, které radnice městského obvodu kvůli rekonstrukci celé třídy Míru zakázala (psali jsme o tom ZDE). Obchodníci tímto našli jiný způsob, jak své podniky a obchody zviditelnit. Městský obvod o záležitosti ví a hodlá se ji zabývat.

„O problému nelegální reklamy na kolech víme. Majitelé firem takto obcházejí zákaz umístění reklamy na třídě Míru, který platí po její opravě. Zatím nemáme páky, jak to celé řešit. Zvažovali jsme vyhlášku, ale nakonec nám to právníci nedoporučili. Nyní se chystáme s odborem hlavního architekta na sepsání pravidel, která by této praxi zamezila,“ uvedl nedávno starosta prvního obvodu Jaroslav Menšík.

Dětské kolo ovšem není jediné. Zhruba sto metrů od něho byla ve čtvrtek k dopravní značce zamknutá další dvojice kol. V pátek ráno ovšem už byla kola přemístěna do jiné části ulice. Celkově jich je s totožnou reklamou umístěno pět, z nichž většina je nepojízdných.

V tomto případě jde o práci stejných autorů, jelikož na kolech jsou dřevěné tabulky s totožnou reklamou. Jenže zatímco kola jiných podnikatelů lákají k návštěvě kosmetického salonu, mexické restaurace či obchodu se zámky, tak tato „kampaň“ slouží jako pozvánka na akci do klubu, kde se sporadicky pořádají taneční večery.

Místo hlavy koně je na zobrazeno jeho pozadí

Na malých reklamních tabulkách je viditelný anglicky psaný nápis Free Place For Art. Vše navíc zlehčuje dodatková nápis ve znění: „Projekt podporuje ta druhá půlka Pardubic“ doplněná o znak města, na němž ovšem není hlava koně typického pro Pardubice, nýbrž jen jeho pozadí s ohonem.

Souvislost má akce i s vyobrazeným datem 23. 12. 2016, před nimž je umístěný rébus internetové adresy. Vedle telefonního sluchátka se nachází prasečí hlava, za níž následuje dvojice písmen NY a česká doména .CZ.

Kromě toho je ještě na cedulce viditelný rozdělený nápis s poněkud erotickým nádechem, na němž pod vyobrazenou hlavou králíčka Playboye stojí text: Womanizer s unikátní technologií umožňující podtlakovou stimulaci klitorisu.