Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Palice a řezačky na třídě Míru jsou před koncem opravy stále v zápřahu

  16:56aktualizováno  16:56
Kdo by čekal na rekonstruované pardubické třídě Míru už jen dokončovací práce, nestačil by se divit. Na budoucím pěším bulváru dělníci v posledních dnech na řadě míst pořád opravují položenou dlažbu. Už v únoru má přitom firma stavu předat městu.

„Tady ten kabel ohni,“ hlásal na svého kolegu trolejového sloupu jeden z pracovníků firmy, která na poslední chvíli zápolí s nedodělky na budoucím bulváru.

Na třídě Míru se to ostatně dělníky jenom hemží. Kromě hlavní ulice pracují i na přilehlé Sladkovského ulici.

„To je hrozná de..lita v Pardubicích. Mají tady úplně jiné normy. Jinde nic takového není,“ lamentoval muž s cizím přízvukem, který s řezačkou v ruce upravoval nevyhovující dlažbu.

 O kousek dál mlátil do bílých kostek muž s palicí. Čtverec nejdříve vyndal, přihodil z kyblíku hrstku štěrku, vše zarovnal a uvedl do původního stavu. Tedy s tím rozdílem, že se nepatrně zmenšil sklon dlažby, díky němuž by měla voda lépe odtékat do připravených odvodňovacích kanálků.

Fotogalerie

„Pouštím,“ zahlásil na dohled od místa pracovník firmy, která právě přijela odvody čistit. Skrze poklopy se po chvíli začala z kanálků valit ven na dlažbu rezavě zbarvená voda.

V polovině února, tedy čtrnáct dní před plánovaným termínem dokončení, stavebníci předají radnici dokončenou zakázku.

„Další dva týdny budou mít na případné odstranění závad. Rok trvající práce na hlavní obchodní ulici by měly skončit dle původních dohod,“ řekl vedoucí magistrátního odboru majetku a investic Jaroslav Hruška.

U obchodního centra Grand přitom staveniště vypadá, jako kdyby ho dělníci právě obsadili. Ulice je v této části rozkopaná a vyhloubená. Místo dlažby sledují procházející chodci hliněný terén.

Ulice bude večer a o víkendech fungovat jako pěší zóna

Třída Míru bude po dokončení částečně pěší zónou. Trolejbusy budou jezdit obousměrně ze Sladkovského ulice směrem k hlavní křižovatce u nákupního střediska na Masarykově náměstí. Intervaly mezi spoji budou delší než před rekonstrukcí. O víkendu a o svátcích po třídě jezdit nebudou.

„Nakonec jsme došli ke kompromisu, který snad většině lidí udělá radost. Do ulice pustíme tři trolejbusové linky, které jezdí jen párkrát za den a o víkendu vůbec,“ uvedl šéf dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Na novou jízdní dráhu v tomto týdnu vyjely i dva trolejbusy, které budou standardně na linkách po třídě Míru jezdit od dubna. Denně by mělo místem projet na dvou linkách zhruba 40 spojů. 

„Vytvoření speciálního pruhu pro MHD se nám osvědčilo, nebude problém to takto udělat,“ uvedl Pelikán, který si oddechl, když ulice zvládla první zátěžový test v podobě průjezdu trolejbusů.

„Po provedení drobných úprav jsme vedení uznali schopným k provozu, i když je ještě čeká plánované dokončení nedodělků, jako je trvalé propojení s okolními tratěmi, demontáž provizorní kabelové trasy k Sukově třídě či demontáž starých domovních závěsů,“ uvedla mluvčí podniku Jitka Malinská.

I tak se ale zdá, že po pěti letech, kdy kvůli dotaci musí na ulici doprava zůstat, se bude znovu mluvit o zřízení klasické pěší zóny.

„Podle mě tam trolejbusy nemají co dělat. Měla to být čistá pěší zóna. Ale je pozdě to řešit. Minimálně pět let tu trolejbusy budou muset jezdit kvůli udržitelnosti evropského projektu,“ sdělila náměstkyně primátora Dvořáčková.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.