„Kontinuální strojní broušení kolejnic strojem zlepšuje jízdu vlaku, zvyšuje životnost kolejnice. Provádí se po několika měsících provozu,“ objasnil důvody výluky ředitel stavby Martin Suchomel.
Kromě toho stále probíhají další dokončovací práce, které souvisí s nákladnou rekonstrukcí za více než půl miliardy korun. Stavbaři demontují vytrhaná kolejová pole a opravují komunikace využívané kvůli výlukám.
Vedle cestujících ve vlaku musí s omezeními počítat i motoristé. Práce se totiž týkají také přejezdů, kde železničáři rozeberou přejezdovou konstrukci, obrousí koleje a vše znovu sestaví. K uzavírce přejezdů dojde ve větší míře v noci. Dva dny nebude možné využívat tři přejezdy v Dolních Libchavách a stejný počet přejezdů přes polní cestu.
Po cyklostezce opět pojedou auta
Přejezdy protínající frekventovanou silnici mezi oběma městy pak uzavřou dělníci vždy od 18 hodin do čtyř ráno. V těchto nočních hodinách budou zároveň znovu využívány některé úseky cyklostezky vozidly stavby.
„Řádově se bude skutečně jednat o pár aut, navíc v noci a na krátký časový interval, přesto bych rád cyklisty na tento fakt upozornil,“ dodal Suchomel.
Veškeré práce mají být hotové do 8. října. Stavební firmy začaly s rekonstrukcí třináctikilometrového úseku trati koncem března. Po dvou měsících koleje opět využívaly vlaky mířící dále do Polska či podhůří Králického Sněžníku. Rychlejšího cestování se lidé dočkají s příchodem nového jízdního řádu v prosinci.