Dašická ulice je důležitá pro napojení na nový obchvat Chrudimi, který se otevře v prosinci.

Dašická ulice je důležitá pro napojení na nový obchvat Chrudimi, který se otevře v prosinci. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Stavbařům chybí na dokončení silnice technika, otevření se odkládá

  • 8
Radní Chrudimi se zlobí, že se opět prodlouží uzavírka Dašické ulice, která od začátku prázdnin přispívá k zácpám v centru města. Firma, která tam staví novou silnici, tvrdí, že rychleji pracovat nemůže.

Ve chvíli, kdy v Chrudimi kolabuje doprava, protože uzavírka Dašické ulice, alternativní cesty na Pardubice, se stále prodlužuje, je na samotném staveništi prázdno.

Na nové široké silnici je už položena vrstva asfaltu, ale v pátek dopoledne se tu nic neděje, těch pár stavebních strojů tu stojí bez hnutí, dělníci nejsou vidět. To samé v sobotu a v neděli. Jen tu a tam si některý řidič bez ohledu na zákazy tudy krátí cestu do Pardubic.

Podle vedoucího odboru dopravy Městského úřadu v Chrudimi Martina Klimka měla komunikace částečně sloužit motoristům už od září a dokončena měla být v půlce října.

Jenže práce zdržel archeologický průzkum. „Kvůli čtrnáctidennímu zdržení, které způsobily archeologické práce, posunuli termín dokončení o dva měsíce,“ řekl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček.

Stavba pokračuje pomalu. Dělníci pokládali asfaltový koberec naposledy ve čtvrtek a pokračovat budou až dnes. Stavbyvedoucí Jan Kubát ze společnosti VHS Teplice řekl, že všude kolem se staví a není snadné získat potřebnou techniku.

„Nejsme schopni zajistit, aby se asfalt pokládal každý den. Prodloužení archeologického průzkumu nám narušilo připravený harmonogram. Kapacity jsou tak vytížené, že nedokážeme sehnat finišér, který by pokládal další vrstvu,“ uvedl.

Neukáznění řidiči už silnici využívají

I když si město stěžovalo na pomalý postup prací u Pardubického kraje, který stavbu platí, neuspělo. Stejně marné byly pokusy o to, aby řidiči mohli stavbou projíždět alespoň v jednom směru. Tím spíš, že nová silnice je hodně široká. Stavební firma to odmítla.

„Bylo by to příliš veliké riziko, pohybuje se tu těžká technika, pracovníci. Řidiči navíc jezdí bezohledně,“ uvedl stavbyvedoucí Jan Kubát ze společnosti VHS Teplice.