Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Recept na zácpy v Pardubicích. Most u nemocnice se propojí s rychlodráhou

  8:15aktualizováno  14:00
Zastupitelé Pardubic schválili opravu v Kyjevské ulici u nemocnice a propojení ulice s takzvanou rychlodráhou. Na opravu mostu, která nezačne dříve než v roce 2019, by město mohlo získat stoprocentní dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Stav nadjezdu je špatný, a proto město plánuje stavbu nové propojky k nemocnici. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Hned několik problémů najednou se chystají zlikvidovat pardubičtí radní v případě opravy nadjezdu u krajské nemocnice v Pardubičkách. Vedle samotné rekonstrukce mostu, který na tom není technicky právě dobře, by rádi napojili i odstrčenou část města na rychlodráhu a tím zmenšili zácpy v centru. Pokud půjde vše dobře, dělníci by měli most obsadit za dva roky.

Most u pardubické nemocnice.

Most u pardubické nemocnice.

„Most není v havarijním stavu, ale v takovém, který rekonstrukci vyžaduje. Obyvatelé nemusí mít strach po něm jezdit. Je nutné začít připravovat projektovou dokumentaci a shánět peníze. Předpokládáme, že se zahájením prací by se mohlo začít v roce 2019, nejpozději o rok déle,“ uvedl náměstek primátora Jiří Rozinek.

Opravu mostu v ulici Kyjevská a výstavbu estakády u nemocnice už schválili na svém posledním zasedání zastupitelé Pardubic. Byla tak dána zelená akcím, na které město léta čeká. Především obyvatelům Pardubiček či Černé za Bory by nová spojka na rychlodráhu měla ulehčit.

„Občané obvodu Pardubice IV si silniční dopravní napojení své čtvrti na zbývající části města a na páteřní silniční síť v každém případě zaslouží. Proto stavbu podporuji,“ uvedl třeba lídr pardubické ODS Karel Haas.

Odhadnutá doba rekonstrukce mostu je zhruba 9 měsíců

Most v ulici Kyjevská byl postaven v roce 1964 a převádí silniční dopravu přes železniční trať Praha - Česká Třebová, vlečku, pozemní komunikaci I/36 a místní komunikace. Celková délka mostu včetně zdí je 425 metrů a vlastní přemostění má délku 298 metrů.

Se stavbou není možné nějak zásadně otálet. Podle odborníků životnost nejdelšího mostu ve městě pomalu končí. V dubnu 2017 byl ostatně proveden pracovníky ústavu ČVUT v Praze předběžný stavebnětechnický průzkum mostu, který zhodnotil jeho aktuální stav a hrozbu problému potvrdil.

„Dle závěrů průzkumu most nesplňuje požadavky dané normami. Podle standardně prováděných mostních prohlídek jsou na mostu vady a poruchy, které budou mít vliv na jeho zatížitelnost a použitelnost. Rekonstrukci je nutné řešit v co nejkratší době,“ řekl náměstek primátora zodpovědný za dopravu Rozinek s tím, že na tento projekt bude mít město možnost získat až stoprocentní dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Zatím se zdá, že by se stavělo zhruba od března do listopadu. Z pohledu stavbařů jde o ideální termín. „Odhadnutá doba rekonstrukce mostu je zhruba 9 měsíců, z hlediska technologických postupů je potřeba ji provést v jedné stavební sezoně, tedy od jara do podzimu. V souběhu s rekonstrukcí by se vybudovalo propojení mostu s rychlodráhou, což je zásadní věc, díky které by se ulehčilo dopravě v centru města,“ uvedl primátor Martin Charvát.

Ten v souvislosti se zamýšlenou rekonstrukcí hlavní příjezdové trasy k nemocnici zdůraznil nutnost poskytnutí adekvátních objízdných tras.

A to nebude právě snadné. Momentálně by auta do Pardubiček musela jezdit buď přes problematický železniční přejezd na Dašické ulici, Černou za Bory, nebo velkou oklikou přes Nemošice. I proto by radní rádi stihli postavit propojku přes Červeňák, která by spojila Višňovku a Pardubičky přes bývalý vojenský prostor.

Vedle samotné opravy by dle schváleného záměru „rychlodráhu“ a ulici Kyjevská propojovala nová mimoúrovňová okružní křižovatka umístěná na nadjezdu, na niž by ústila čtyři ramena z ulice kpt. Jaroše jako připojovací a odbočovací pruhy.

„Nahoře bude okružní křižovatka, k níž budou přivedené rampy z obou dvou směrů, tedy jak od nádraží, tak od Dubiny,“ doplnil Rozinek, který nesdílí obavy některých zastupitelů, že nový sjezd v lokalitě totálně ucpe silnice.

„Obavy z toho, že se zahltí Kyjevská, nesdílíme, jelikož spoléháme na to, že dopravu odvede severovýchodní obchvat. Doufáme tedy, že to bude průjezdné. Hlavním důvodem je zpřístupnění nemocnice pro akutní případy, kdy je každá minuta dobrá,“ dodal náměstek primátora.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pamětní deska připomínající chrudimského rodáka.
VIDEO: Za zvuku Spitfiru odhalili v Chrudimi pamětní desku pilotovi RAF

Válečného pilota a chrudimského rodáka Jaroslava Kudláčka připomíná nová pamětní deska v Chrudimi. Je na budově někdejší chlapecké školy, kterou jako dítě...  celý článek

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.