Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Olsám neuspěl. Pomazánkové máslo z Chocně se bude brzy jmenovat jinak

  9:41aktualizováno  9:41
Pomazánkové máslo skončí do jara. Alespoň názvem. Choceňští mlékaři se definitivně smiřují s tím, že ho musí změnit. "Máslo" zmizí a naopak přibude slovo "tradiční".

Dosud Choceňské pomazánkové máslo se v příštím roce přejmenuje na Choceňské tradiční pomazánkové. | foto: archiv Choceňské mlékárny

"Věříme, že i při kosmetické změně názvu si naši zákazníci svůj oblíbený produkt najdou. A že si nenecháme zkazit chuť," reaguje manažer pro marketing a obchod Jan Fogl.

Přibližně na přelomu února a března příštího roku začne Choceňská mlékárna plnit pomazánkové máslo do nových obalů.

"Stejně jako ostatní producenti tohoto tradičního výrobku musí změnit jeho název na tradiční pomazánkové," uvedl ředitel firmy Pavel Marek.

Fotogalerie

Výrobci musejí splnit nařízení Soudního dvoru Evropské unie, který rozhodl, že výrobek nesplňuje kritéria pro klasické máslo.

"U nás jsou přípravy v plném proudu. Jakmile dojdou obaly, přejdeme na nový název Choceňské tradiční pomazánkové," doplnil šéf Choceňské mlékárny Pavel Marek.

Choceňské tradiční pomazánkové navíc tento název nese zcela logicky. Choceňská mlékárna má prakticky největší právo ze všech domácích producentů takto výrobek označovat. Dalo by se říci, že jeho tradice totiž začala právě zde, neboť v Chocni se tento produkt vyrábí od samého počátku, tedy již 35 let, a to v nezměněné kvalitě i receptuře.

Názvy doporučené zákazníky typu Pomazánkový olsám nebo Bruselská pomazánka tedy neuspěly.

Původní název zůstane na pultech dlouho

Vyhlášku, která platí od začátku listopadu, schválila Evropská komise. Výrobci mají šestiměsíční přechodné období, kdy mohou výrobek označovat starým názvem.

"V obchodní síti může být pomazánkové máslo až do vyprodání zásob," uvedla tisková mluvčí ministerstva zemědělství Dana Večeřová. Mlékárna už má většinu grafických návrhů připravených a zadala výrobu dodavateli.

Pomazánkové máslo prodává nejen pod vlastní značkou, ale také pro některé obchodní řetězce, které jej dodávají v jiných kelímcích. Náklady spojené s přejmenováním výrobku mlékárna ještě nevyčíslila. Peníze musí investovat i do reklamy a propagace nového výrobku.

"Nejspíš dáme inzeráty do časopisů, katalogů a letáků našich partnerů, uvažujeme o televizní reklamě, i když předtím jsme ji nevyužívali. Věříme, že prodeje neklesnou, že značka choceňské pomazánkové bude dostatečně silná," řekl Marek.

Po desítkách let příchutě stále přibývají

Podnik z Chocně ročně vyrobí zhruba 4 500 tun pomazánkového másla, s kterým drží podíl na domácím trhu kolem 60 procent.

Pomazánkové máslo se začalo v Chocni vyrábět už v roce 1979. O dva roky dříve byl výrobek patentován. Musí obsahovat 31 procent živočišného tuku a správné množství sušiny. Mlékárna jej vyrábí v několika příchutích. Populárním se stal i nejnovější přírůstek s příchutí houbovou. Mlékaři s úspěchem nabídli i sladkou variantu s příchutí vanilka a čokoláda.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rozhledná Lázek u Lanškrouna
Rozhledna Lázek je opravená, ale otevřená bývá často jen na zavolání

Rozhlednu na Lázku nad obcí Cotkytle, která je v soukromých rukách a dlouho chátrala, mohou od léta navštěvovat opět turisté. V červenci však byla otevřena jen...  celý článek

Vlna dosahuje až téměř na úroveň sousedního chodníku.
Místo roviny je vlna, za miliony opravená silnice vydržela jen pár týdnů

Po necelém měsíci provozu se na opravené silnici mezi Vysokým Mýtem a Chrudimí v obci Stradouň vytvořila nebezpečná vyjetá vlna. Za rekonstrukci celkem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Pardubický kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.