Nádraží v Ústí nad Orlicí

Nádraží v Ústí nad Orlicí | foto: MF DNES

Ministři chtějí zachovat v Ústí staré nádraží a zároveň i postavit nové

  • 13
V Ústí nad Orlicí se dnes sešel ministr dopravy Vít Bárta s ministrem kultury Jiřím Besserem. Shodli se na tom, že diskutovanou budovu starého nádraží v Ústí zachovají, ale nebude sloužit železničním účelům. Zároveň postaví novou modernější stanici.

Spokojené tak mohou být oba ústecké tábory, které se v kauze kolem nádraží angažovaly: sdružení Nádraží nedáme!, které hájilo zachování staré budovy i obyvatelé místní části Kerhartice, kterým staré nádraží připadá nebezpečné a sepsali petici za nové a bezpečnější.

Práce kolem železnice a nádraží začnou stavbou nového koridoru. "Už příští rok začneme stavět v oblasti Ústí nad Orlicí rychlostní koridor, díky kterému bude moci Pendolino jet rychlostí až 160 kilometrů za hodinu," řekl v Ústí ministr dopravy Vít Bárta.

Koridor by se měl vyhnout starému nádraží. "Stále je ve hře několik variant, kterými trasa může jet. Chceme se ale vyhnout kulturní památce, kterou je staré nádraží," dodal Bárta.

Podobu trati ministerstvo teprve zveřejní

Pravděpodobná možnost je, že koridor povede po takzvané letohradské straně, tedy tam, kde je letohradské nástupiště. Ministerstvo kultury také zatím neví, jak bude využívat starou budovu dosavadního nádraží. Ta zůstane po přestavbě trati nevyužívaná.

"Jsem spokojená, že budova nádraží zůstane, ale zároveň také trochu zklamaná, že už nebude sloužit železničním účelům," řekla režisérka Olga Sommerová, která bojovala za záchranu nádraží.

Jistá není ani podoba nové stanice, kterou ministerstvo slibuje. "Je možné, že tam vznikne jen nádraží typově blízké zastávce," řekl dopravní expert Jiří Suchomel, který také patří ke sdružení Nádraží nedáme!.

Plány a detaily stavby zveřejní ministerstvo v několika následujících týdnech. Celý projekt by měl stát kolem dvou miliard korun.

,