Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mezinárodní vlaky by měly zastavovat v České Třebové, žádá hejtman

  9:09aktualizováno  9:09
Česká Třebová, kde nedávno vyrostl moderní dopravní terminál, si zaslouží, aby v ní zastavovaly mezinárodní rychlé vlaky. To si myslí hejtman Pardubického kraje Radko Martínek, který se snaží změnu prosadit. Ministerstvo dopravy je však proti.

Zastaví, nebo nezastaví? Ministerstvo je proti mezinárodním vlakům v Třebové. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

K Martínkovi se připojil i krajský zastupitel Martin Netolický. Společně chtějí podpořit zastavování vlaků vyšší kvality v tomto železničním uzlu. "Vnímáme Českou Třebovou jako významný železniční uzel s velkým množstvím cestujících," uvedl Martínek.

Svému předchůdci Ivo Tomanovi, který je náměstkem ministra dopravy, poslal dopis, v němž ho žádá, aby se ve věci jako rodák z Orlickoústecka angažoval. Ivo Toman je ale na dovolené a věc nyní řeší jeho spolupracovníci.

"Už mě o tom informoval Martin Netolický, když jsme se potkali na Smetanově Litomyšli, ale žádný dopis doposud na ministerstvo nepřišel," vzkázal z dovolené Ivo Toman.

Proti zastavování vlaků InterCity a EuroCity ve Třebové se kromě ministerstva staví také odborníci na železniční dopravu sdružení Drážní společnosti při ČVUT v Praze. Jde o bývalé i současné studenty dopravní fakulty této univerzity.

O mezinárodních vlacích rozhoduje ministerstvo

Napsali petici, kterou po ministerstvu dopravy požadují přesný opak toho, co chce Martínek s Netolickým - co nejvíce zkrátit jízdní doby vlaků mezi Prahou a Brnem či Prahou a Olomoucí včetně toho, že ukončí jejich zastavování ve Třebové. "Samotné město Česká Třebová absolutně nedosahuje významu pro zastavení nejrychlejších vlaků," uvedl před časem jeden z autorů petice Tomáš Záruba.

Hejtman Radko Martínek vyzval dopisem také generálního ředitele Českých drah Petra Žaludu, aby byl předložený návrh jízdního řádu přehodnocený a aby v České Třebové zastavovalo více vlaků kategorie IC a EC.

O jejich objednávání a zastavování v železničních stanicích rozhoduje ministerstvo dopravy, které je objednatelem těchto mezinárodních vlaků.

Cestujícím by se zkrátila doba jízdy

"Na druhé straně mají vliv na dopravní obslužnost také dálkové a mezinárodní železniční spoje, kde je objednatelem stát prostřednictvím Ministerstva dopravy ČR. Při podrobném prostudování návrhů kraj zjistil, že by v takovém případě byl počet projíždějících vlaků dokonce devět párů za jeden den," řekl Martínek.

Krajští politici vidí smysl celého systému v možnosti cestujících přestoupit na vlaky vyšší kvality s výrazně kratšími jízdními dobami.

"Zvyšuje se počet projíždějících vlaků především na trati Česká Třebová - Brno, které nekončí svoji jízdu na území Slovenské republiky nebo ve Vídni, ale pokračují dále ve směru Budapešť, Bělehrad. Pokud by bylo možné zastavování některých spojů přehodnotit, došlo by k naplnění koncepce Pardubického kraje," řekl Netolický.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

K úpravě terénu použili stavbaři hlínu i štěrk.
Estakáda přes Labe a záplavové území pro D35 získala klíčové povolení

Dálnice D35 se opět přiblížila tomu, že se skutečně začne stavět. Po letech příprav silničáři získali zásadní dokument, aby mohli zahájit budování nejdelšího...  celý článek

Konec trati na Chrudim. V Pardubičkách se trať stočí na jih, ale u Nemošic...
Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký...  celý článek

Jedním z nejvýraznějších prvků opraveného přednádraží je nová cyklověž.
Dopravní terminál u pardubického nádraží pohlídá víc kamer

Na modernizované náměstí Jana Pernera před vlakovým nádražím v Pardubicích bude městská policie dohlížet přes dalších sedm kamer. Nynější čtyři kamery totiž...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.