Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mezi Pardubicemi a Prahou se pojede ve čtyřech pruzích už příští rok

  20:47aktualizováno  20:47
Třicet let se staví nová takzvaná Hradubická silnice mezi východočeskými krajskými městy. Dosud se rozrůstala více než zvolna. Teď už je ale jasné, že do konce příštího roku pojedou řidiči mezi oběma městy ve čtyřech pruzích. Ty dosud chybí na cestě k obří opatovické kruhové křižovatce.

Mezi Prahou a Pardubicemi se pojede ve dvou pruzích každým směrem, až se dostaví čtyřpruh do Opatovic nad Labem k obří křižovatce. | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Čtyřpruh do Opatovic nad Labem dotáhneme do konce příštího roku. V této části stavby není problém, protože je to průběžná komunikace se současnou silnicí," řekl ředitel pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.

Pro řidiče, kteří jedou do Prahy, bude mít čtyřproudová silnice mezi Pardubicemi a Opatovicemi nad Labem výhodu ve vyšší kapacitě, snazším předjíždění kamionů a nezpomalování v obcích.

"Myslím, že od té doby bude většina řidičů jezdit do Prahy po dálnici. Zároveň to znamená ulehčení pro Lázně Bohdaneč, Bukovku a Voleč," řekl Vebr. Na trase k nájezdu na D11 u Nového Města jsou také Rohovládova Bělá a Chýšť, nepočítaje Semtín a Rybitví, pardubickou aglomeraci.

Čtyři pruhy mezi Pardubice a Hradcem Králové stále nejsou dostavěné, takže se k dálnici D11 na Prahu jezdí přes vesnice (zelená)

Doposud trasu těmito městečky a vesnicemi bez obchvatů využívaly tisíce řidičů osobních aut, silnice dostávaly zabrat i od těžkých kamionů.

Starostka s optimismem šetří

Podle starostky Lázní Bohdaneč však čtyřproudová silnice do Opatovic nemusí znamenat zlepšení dopravy v jediném lázeňském městě Pardubického kraje.

"Nejsem o tom úplně přesvědčená. Je to odvislé od toho, jestli se zavede mýto i na silnicích prvních tříd. Kamiony, které nás tady nejvíc tíží, totiž mají až na opatovickou křižovatku zákaz vjezdu, takže jezdí přes nás," řekla starostka Lázní Bohdaneč Iveta Šimková.

Celá Hradubická silnice bude hotová v roce 2012, je třeba vybudovat obchvat Opatovic a dokončit silnici do Hradce.

Kvůli vysokému náspu, který bude vytvořen přesně s ryskou stoleté vody, silnice povede o několik metrů výš, postaví se tři mosty a součástí komunikace budou i protihlukové bariéry, opěrná zeď či přeložené potrubí nadzemního horkovodu.

"To je stavebně náročné, proto bude hotovo až za dva roky," řekl Vebr.

Kolik bude celá stavba stát, není zatím jasné, po nástupu ministra dopravy Víta Bárty se firmy rozhodly ustoupit ze svých požadavků a nabídnout slevy. Cena silnic proto není uzavřená.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Auto po střetu s vlakem u Letohradu.
Řidička vjela na koleje, vlak auto odhodil na louku

Na trati mezi Letohradem a Ústím nad Orlicí se dopoledne střetl osobní vlak s autem, narazil do zadní části vozu. Automobil skončil na louce, hasiči z něj ženu...  celý článek

Muž si doma na stole zapálil svícen s čajovými svíčkami. Když ho chtěl
Od svíček hořela vana i stoupačky, voda z nich vytopila nižší patra

Na začátku byl oheň, ale víc škod v bytovém domě po neobvyklém požáru způsobila voda. Plameny ze svíček totiž postupně pohltily plastovou vanu i stoupačky, ze...  celý článek

Konec trati na Chrudim. V Pardubičkách se trať stočí na jih, ale u Nemošic...
Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.