Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Měřit budeme na 12 úsecích, řekli strážníci v Ústí a vyjmenovali je

  14:22aktualizováno  14:22
Strážníci v Ústí nad Orlicí začali od konce ledna měřit řidičům rychlost. Ve městě si k tomu vytipovali dvanáct vhodných ulic a úseků a tyto lokality zveřejnili. Hlavním cílem není podle městské policie vybrat co nejvíce pokut, ale zajistit prevenci proti nehodám.
Strážníci zveřejnili seznam ulic, kde měří rychlost, časy měření ale neprozradili. (Ilustrační snímek)

Strážníci zveřejnili seznam ulic, kde měří rychlost, časy měření ale neprozradili. (Ilustrační snímek) | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Městská policie v Ústí tak reagovala zcela opačně, než ostatní města, která úseky, na kterých se měří, tají.

"Nejde nám o to, abychom vybrali co nejvíce pokut. Chceme zajistit bezproblémovou dopravu a snížit počet dopravních nehod," zdůvodnil krok městské policie její velitel Martin Faltus.

Seznam ulic, kde se měří

silnice I/14

silnice II/315 Kerhartice

silnice II/315 Knapovec

silnice II/360 Černovír

silnice II/360 Na Tiché Orlici

silnice II/360 Letohradská

ulice Čs. armády

ulice Tvardkova

ulice Popradská

ulice Dukelská

ulice Třebovská

ulice Sokolská

Řidiči teď podle něj vědí, kde mají zpomalit, časy kontrol se ale samozřejmě nedozví.

"Úseky jsme zveřejnili, ale s termíny měření řidiče samozřejmě seznamovat nebudeme. Zatím jsme dohodnuti, že budeme měřit rychlost čtyřikrát do měsíce v náhodně určených časech, které se nebudou opakovat. Jedině tak má nově zavedené opatření smysl," dodal velitel. Časem se podle něj uvidí, zda bude tahle frekvence stačit.

Řidiči bezpečnostní opatření vítají

A proč vybrali právě těchto dvanáct míst? Podle Faltuse jsou to úseky, kde se rychlosti nejčastěji překračují a kde je největší nebezpečí dopravních nehod.

"Upřímně řečeno, na ostatních místech jsou struktura nebo profil vozovek takové, že se tam o moc rychleji, než je povolená rychlost, jezdit ani nedá," doplnil Faltus.

Opatření vítají i samotní obyvatelé města. "Je to určitě dobrá věc. I když budou řidiči vědět, kde se měří, nebudou vědět kdy. A princip, že se bude střídavě měřit na nejkritičtějších místech, určitě pomůže nejen chodcům a cyklistům, ale i samotným řidičům automobilů," uvedla řidička Eva Kudláčková.

Ani další řidič není zaskočen. "Slušní řidiči stejně jezdí podle předpisů a značek, tak ti se nemají čeho bát. A ti závodníci, kteří ani ve městě neberou ohled na nikoho a na nic, tak mají smůlu," řekl Miloš Moravec.

V Pardubicích je měřených úseků přes šedesát

Podobné opatření zavedli už před časem v Chrudimi. Podle vyjádření městské policie tam mají čtrnáct míst, která jsou z hlediska bezpečnosti silničního provozu riziková především pro chodce nebo cyklisty. Rychlost proto měří hlavně v blízkosti přechodů, v hustě obydlených zónách, u škol a podobně.

V Pardubicích mají od loňského podzimu měřených úseků více než šedesát. "Před časem jsme měřili dva roky a řidiče skutečně naučili jezdit podle předpisů. Pak nám ale páni poslanci tuhle možnost sebrali a řidiči opět zdivočeli," řekl mluvčí pardubické městské policie Pavel Čejka.

Znovu měřit začali vloni v létě a podle Čejky si řidiči opět začínají zvykat, že nemohou jen tak beztrestně překračovat rychlost. "A situace se pomalu vrací do normálu," uvedl mluvčí, což podle něj potvrzuje oprávněnost opatření.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.